Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 24. listopadu 2009

Padající helikoptéra

Sen, který se mi zdál dnes brzy ráno byl zvláštní z několika ohledů.

V jedné místnosti mám na oknech přes jejich spodní třetinu přišpendlené hadry, zřejmě abych zabránil velmi agresivnímu slunci(?) v přístupu dovnitř do bytu a obtěžování lidí v něm.

Jak moc je slunce agresivní si vyzkouším v druhé místnosti, kde z nějakého důvodu mám vysazená všechna tři křídla okna a dokonce i vyraženou příčku mezi prvním a druhými dvěma křídly. Nasazuji první křídlo, to šlo snadno a cítím jak mě slunce doslova spaluje ruce. Bolestí usikávám a přemýšlím, jak nasadím zpět zbytek okna.

Pomoc je snadná, jsem přeci kouzelník a tak si přičarovávám na ruce vrstvu opalovacího krému a začínám se mordovat s tou příčkou. Slunce mi kupodivu smaží jen ty části těla, které vystrčím ven z okna a to tak usilovně, že pod i pod krémem se z normální barvy kůže bělocha během chvilky mění na barvu velmi tmavě hnědou, navíc se krém asi i dost odpařuje.

No prostě - když je konečně příčka na svém místě a zajištěna hřebíky, mám tmavé ruce a ještě se mi z levé ruky loupou šupinky kůže. S ošklivým mumláním kouzlem nanáším další vrstvu (lepšího) krému a okno dodělávám. Mám to navíckrát, protože mi nějakej blbec otočil na jednom křídlu panty, takže musím jedno křídlo okna udělat opakovaně (to nejvíc vlevo).

Sen ale ještě nekončí, neboť se náhle ozval zvuk letící helikoptéry, který se poměrně rychle změnil na zvuk helikoptéry, které se přestává točit rotor i motor. A skutečně - helikoptéra padá do prostor před náš dům a padá poměrně šikovně, takže z ní stihlo vyběhnout několik lidí. Pak se helikoptéra vzňala...

Můj otec pronáší větu o tom, že "přepravce zkrachoval" a já pozorně sleduji ony zachránivší se jedince. "To jsou naši příbuzní" vyhrknu náhle, neboť ve dvou lidech poznávám jednu tetu s jejím manželem a okamžitě letím k dolnímu vchodu před naším domem.

"Pojďte sem !!" Volám právě na ty dva, neboť oni jediní přistoupili k otevřeným dvířkům na zahrádku. Do bezpečí jim tak zbývá necelých deset metrů, ale z nějakého důvodu nejdou ...


Tolik sen a teď k realitě a zkusím to probrat postupně odshora dolů.

1) Agresivní slunce - neuvědomuji si nyní, že bych ho kdy ve svých snech zažil až takhle agresivní, ale protože jsem poměrně nedávno (ne víc jak 7 dnů) čuměl na vampýrský film ...

2) Mordování se z vypadlými okny (dveřmi) - čas od času se mi tenhle symbol ve snu objeví.

3) stav okna - okno ve snu má dřevěné rámy, ty už nemáme skorem deset let ...

4) osoby a obsazení proti realitě - taťka je už víc jak tři roky po smrti, příbuzní žijí

5) zbytek reality sedí

6) helikoptéra v mých snech v tomhle místě padala vícekrát a věta z dnešního snu byla rozdílná oproti minulým stavům a i proto jsem si tenhle sen zapamatoval, protože mě to udivilo. Věta z mých minulých snů v plném znění složeném ze všech verzí snu by byla tato: "Češi unikli z německého zajetí helikoptérou a nějaký němec jim na dálku vypnul motor". Občas též vyjadřiji obdiv nad tím, že s tím pilot helikoptéry počítal a letěl velmi šikovně. Jednou se vyslovuji i o tom, že se to povedlo zřejmě jen proto, že tu jsou němci první den ...

7) poslední důvod proč si ten sen pamatuji a proč tento příspěvek píšu bylo i kvůli nepřijemné připomínce. Dnes jsem jel v autobuse kolem ošklivé nehody, kde jedno auto bylo pomačkáno ze všech stran, mělo rozstříhanou střechu a všiml jsem si i odlétající helikoptéry ...