Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 29. listopadu 2009

Sen nebo dejavu ? (3.)

Předchozí zápisy

Nejprve se vrátím k prvnímu zápisu, neboť jedna z kamarádek vytvořila fotografii oné chaloupky, kde jsem se cítil v bezpečí a jenž byla výchozím a koncovým bodem onoho snu.

Je to foceno ze silničky, která vedla kamsi dál, zhruba v místech kde stála lampa veřejného osvětlení.

O téhle roubence se mi nepodařilo zjistit skorem nic, kromě toho, že se už určitou dobu používá jako "penzion" - viz třeba http://www.penziony.cz/pecka/roubenka-u-rihu/

Když to dopovím stručně - nikam moc daleko jsem se u tohodle snu nedostal.


Ale ani ve druhém případě, kdy mě Ferri vylákal k soše magistra Kellyho na Hněvíně jsem nepokročil. Správně bych měl asi říci, že jsem se v tomhle případě nedostal vůbec nikam, tak mi to připadá.

Došel jsem pěšky na Hněvín, jednu jeho část jsem si obešel lesními pěšinkami, abych se správně "nabudil". Po vstupu za hradby mě okamžitě rozhodilo vřískající dítě a shluk turistů, takže klid na pozorování a hlavně moje správné rozpoložení bylo okamžitě v čudu.

Nezbylo mi, než pomalu obejít magistrovu sochu po směru hodinových ručiček, hodně se dívat přes hradby a čekat, než většina lidí odejde pryč, neboť v chladném nedělním pozdním odpoledni nebylo co na hradě dělat. Nakonec jsem se dočkal ...

Zkoušel jsem navnímat cokoliv, co by ze sochy vyzařovalo, ale nepřišel jsem na nic, co bych dokázal pojmenovat. Budu muset si sem udělat výlet s Ferrim a nechat si "to" ukázat, podobně jako mi kdysi pomohl poprvé navnímat vyzařování z monitorů.

Jak nahoře na Hněvíně vnímáš sochu Kellyho?? Já jsem k ní fascinovaně přitahován. Působí na mne velice příjemně. Vnímáš ji nějak, pokud jsi u ní už byl, nebo je to prostě "socha", jako každá jiná?

Na tuhle sadu otázek, kterou mi Ferri položil musím proto v tuhle chvíli odpovědět: Nevím, co cítím, ale něco je jinak než u jiných novodobých soch, které se po Mostě dají najít. Na ně se prakticky neohlížím, ale zde na Hněvíně se z nějakého důvod musím na magistra Kellyho podívat, jako bych se snad přesvědčoval, že tam ještě je, že nevstal z podstavce a neodešel, či případně něco nenaznačuje ...

Se sochami třeba na Karlově mostě jsem na tom tak, jako dneska na Hněvíně - přítomnost lidí mi "rozhazuje měřidla" :-) i když poslední dobou tam už jsou jen repliky ...