Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

čtvrtek 16. února 2012

Co jsem to jenom (proboha) poslouchal (30.)

Hanu a Petra Ulrychovi taktéž tu a tam naleznu na sestřiných magnetofonových páskách, ale nějak moc známí respektive hraní nejsou - ale jejich píseň Javory patří mezi vyjímky, tu by mělo znát dost lidí (sice už postarších, ale i tak dost :-) )

Já si nemohu pomoci a musím skočit do vzdálenějších let. Nalezl jsem skladbičku "Sen", kterou jsem až doteď neznal, ale která mě okamžitě chytla za srdce .. a už nepustila. Souznění skutečně uhrančivých tónů linoucích se z úst Hanky, to je zřejmě to, co na mě působí.

Technická poznámka:  Hana a Petr Ulrychovi vydávají písně u "Sony", takže je možné, že z vaší IP adresy to nepůjde přehrát. V lepším případě jdou přehrát přímo z Youtube. 

Hana a Petr Ulrychovi - Sen


Skladba, která byla svého času také populární je "Nechoď do kláštera". Obrazem sem dávám pravděpodobně první verzi. Rozhodně první, která prošla natočením do klipu.

Hana a Petr Ulrychovi - Nechoď do kláštera 1969


O popularitě svědčí i to, že písnička byla v roce 1980 natočena znovu (Nechoď do kláštera 1980) a je v ní navíc krásně šeptaná prosba dívce, aby opravdu do kláštera nechodila. Youtube má i verzi z roku 1994. Při porovnání všech tří verzí je vidět, jak člověk stárne a mění se...

Teď odskočím někam jinam, k písničce, která se také krásně poslouchá.

Martin Vršecký - Stůj, občane! (K. Černoch)


Ty písně měly totiž hlavu a patu a poslouchají se po tolika letech stále dobře. Měly prostě styl a to nejdůležitější co v dnešní době nemáme - zpěváky. Nemáme ale ani textaře, nyní se zazpívá ztěží jedna sloka a pak minimálně 40x zopakovat refrén, aby písnička měla nějakou délku... :-(