Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 26. února 2012

Zdravý rozum prohrává

Narazil jsem na blogpost jednoho pána, který ukazuje situaci v británii, kde se má oslavovat výročí vládnutí královny Alžběty a na příkladech ukazuje, kterak byrokracie brání těmto oslavám různými požadavky v rámci své obavy aby se nic nestalo. Jen se to občas přehání...

Jenže není to jen vlajkosláva, strach ze soudního přelíčení může vést i k absurditám, které jsou v onom článku popsány!
Pred tremi lety spadl ve Wiganu 7lety chlapec do pozarni nadrze a zacal se topit prave v okamziku, kdy okolo prochazela dvouclenna policejni hlidka. Pro hocha to ale zachranu neznamenalo. Oba nekolik minut ze brehu prihlizeli jeho marnemu zapasu o zivot aniz by se jakkoli vubec pokusili mu pomoci. Pouze vysilackou privolali specializovanou jednotku.

Celý článek: Zdravý rozum zdraví svědčí

Ti policisté se díky nějakému vnitřnímu předpisu uhájili a nebyli potrestáni, ale já osobně bych měl výčitky svědomí, že jsem se nesnažil pomoci....

Jenže tyhle spory už nabývají obludných rozměrů a já už se asi nikdy nebudu smát absurdním soudním rozhodnutím, které se tak často objevoval na různých fórech, kdy např. jedna paní zažalovala nábytkový obchod za to, že v něm upadla přes "pobíhajícího spratka" a vyhrála. Byl to přitom její vlastní syn... (celý text jsem nalezl třeba tady: http://www.zakon.vpraxi.cz/zajimavosti.html)