Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 22. února 2013

Počítačům je zima?

Po včerejšku a dnešku přemýšlím, jestli se mi "to" nezdá a rozmýšlím se, jestli nemám změnit obor a nedělat počítačáka.

Ve středu se nám zhroutil server na pobočce F* tak, že nešel nahodit, takže jsem si ve čtvrtek vzal jak náhradní díly, tak i celý nový server. V serverovně jsem zjistil, že server se "stihl" zrestartovat, ale zůstal viset v BIOSu na testu RAM. Zkusil jsem je vyměnit, server najel, ale do 20 minut opět restart. Mohl jsem dělat psí kusy s procesorem, ramkami a dalšími vyndavacími díly, ale nic.

Nedalo se nic dělat, server jsem vypojil a zapojil na straně a na jeho místo umístil nový server, načež jsem začal pomalinku přetahovat služby na nový server. Byla mi zima a tak jsem v malé serverovně, co na pobočce F* máme vypl klimatizaci a nechal otevřené dveře.

Samozřejmě jsem přetažení služeb nestlihl a tak, když mě strážní služba tahala z baráku, jsem poměrně rychle vypadl ze serverovny a nechal najeté oba servery a oba ve stavu, kdy jsem byl přihlášen v consoli.

Dnes jsem očekával, že onen špatný server už bude několikrát zrestartovaný a opět na mě bude svítit kontrolka "hardware failure", ale po otevření dveří do serverovny jsem zjistil dvě věci. První věc, že jsem nezapl klimatizaci, ale protože bylo venku minus deset, tak v serverovně vystoupala teplota stěží na 35 stupňů. Vadný server běžel a děvčata si nestěžovala, že by server se zbylými službami nějak zlobil a vlastně ani s těmi dalšími, které jsem nevypl, takže běžely naprázdno.

Nový server jsem dodělal a starý dál držel. To už mi začlo být podezřelé a tak jsem serverovnu zavřel a pustil klimatizaci na 25 stupňů. Jakmile tato teplota v serverovně nastala, starý server spadl ...

NORMÁLNĚ JE TOMU SERVERU ZIMA!!! :-)

PS: Odchází základní deska s řadičem pro RAM