Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 16. ledna 2017

deset ran egyp... ehm ... božích

Nějak mi ty aktuální příspěvky letos nejdou, ale přesto chci každý den něco alespoň malinkého napsat a pokud možno něco, co jde číst.

Pokud bych měl psát nějaké souhrny z práce či soukromého života., tak kdy jindy než dnes, protože už od nedělního rána mě stíhají

Rána první se ozvala asi tak v neděli ve dvě hodiny ráno, kdy se na pobočce F* zablesklo od záložního zdroje a ten mi vypojil dva servery. Na jednom z nich byly data kolegyň a nová verze programu, která se měla v pondělí ráno roztahat na počítače. Na serveru druhém, který udržuje aktuálnost knihoven zdánlivě nic důležitého, kdyby zrovinka teď vyjímečně  tam nebyly důležité knihovny pro onen program

Za pomoci kolegy M* z recepce se mi podařilo ten důležitější server "bajpásnout", takže se mi to rozjelo, ale program nešel, protože potřeboval ty knihovny.

Pro mě a kolegyni Š* tak přišla druhá rána, kdy jsme dvě hodiny obcházeli problém s druhým serverem, kde už nešel udělat ten bypass. Pak se tam podařilo dojet kolegovi Z*, který nasadil náhradní UPS a rozjel to.

Když byl už zdánlivý klid, že kolegyně zvládla udělat kafe, tak se ozvala pobočka C* s problémem, že jim onen program také nejede. Ale protože příčina byla jiná, počítám toto jako ránu třetí, kdy jsem sám samojediný poletoval po pobočce a nevěřícně sledoval, co se děje. Na tamější přípojce do WAN jsou nastaveny kvóty QoS tak mizerně, že pouze jediný počítač mohl natahovat novou verzi programu a ostatní musely být vypnuty. Až když najel počítač první, šlo pustit počítač druhý... Když jely dva počítače a stahovali si tu novou verzi (a antivir si tahal data a windows update si tahal data, a ....... si tahal data, .............) tak rychlost linky tak neuvěřitelně spadla, že ... :-(

Trapně jsem si myslel, že v nějaké volné chvilce odpovím I* na její tři rány osudu, které ji trápí momentálně asi nejvíce a o kterých jsem věděl od nedělního odpoledne. Tedy plus tři další rány

Další tři rány přišly od mého nadřízeného, první z nich se čirou náhodou týkala firmy, jež dělala onen program, druhá našeho helpdesku a třetí jisté specialitky, jež nelze zde na blogu popsat.

čili otázka zní - co bude desátou ranou, která mě definitivně dostane?