Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 1. července 2019

Shrnutí uplynulého týdne (26/2019)

Tento týden by se mohl nazvati týdnem oslavným - pro mě oslavným.

Na pobočce F* hned v pondělí zahořela elektrika, takže jsem "oslavoval" (přibližně) rok od posledního zahoření. Je to zajímavé, ale zahořelo to u šroubku od konkrétní fáze, která zahořela i minule. Lehce to zavání čímsi, ale nevím čím, protože na pobočce F* jsme v nájmu už sakra dlouho a nechápu, co se mohlo změnit, že po tolika letech došlo k problému.

Pro mě to bylo zajímavé, protože samozřejmě jsem byl já tím prvním, který byl vyzván, aby se na to podíval (všichni z této pobočky se tváří, že oni nic). Dojel jsem na místo, v rozvodném panelu to zajiskřilo, ale než jsem stihl skříň otevřít, tak se ten jiskřící drát připekl, takže jsem neměl šanci na vizuál něco najít. Mohl jsem zkusit podotahovat viditelné šroubky, ale pozval se na to elektrikář. Ten to podotahoval, ale nepomohlo to úplně, navíc jak tahal za otočný hlavní vypínač, tak rozlámal jeho plast.

Fáze znovu odpadla, takže jsme prodlužováky popropojovali počítače, co byly bez proudu. Pak jsem jel zpět na pobočku "A".Po půl čtvrté přijel elektrikář, opravil hlavní vypínač, zacloumal jím, tím udělal na té nešťastné fázi odběr (visí mi na ní klimatizace v serverovně) zablesklo se u hodin a byl celý barák bez proudu. A tak jsem vyjel už z domova opět do práce a po opravě od ČEZu nahodil servery a hlavně náš "agentový" počítač...

V úterý jsem byla na pobočce "A" a hned jak to bylo možné jsem udělal kolečko sběrný dvůr - servis - velký nákup - pobočka F, kde jsem nabíral kolegu - oslava padesátin.

Zde se na chvilku zastavím: Na pobočce F pracuje nějakých dvacet lidí a tak když kolega z této pobočky slavil padesátku, čekal jsem, že budou pozvaní všichni. Ne, nebyli... Z pobočky byli pozvání tři lidé. Hodně jsem o tom přemýšlel a asi chápu, proč na téhle konkrétní události nebyli ti, kteří zneužívají cokoliv, co jim o sobě řeknete, donáší vedoucím, atd. Ostatně na to přišla i řeč, abych si dával bacha na jednu slečnu, která se nachytala na klasický trik - stačí, když ve skupině lidí každému z nich řeknete informaci, ale každému jinou. A která informace se rozšíří...

Kolegu chápu - pozval si na oslavu lidi, které chtěl. Chápu, že si pozval lidi, kterým věří. Jsem rád, že jsem mezi ně počítán, včetně mých dvou kolegů, o kterých se tu zmiňuji nejvíce... Ale....

Středa byla zajímavá jen tím, že bylo obrovské horko a s kolegou jsme na oběd zkoušeli novou dovážkovou firmu. Protože zprostředkovává obědy, které sama nevaří, je logicky dražší, než když si objednáme přímo o té firmy. Zvlášť, když je od nás asi čtyři zastávky autobusem...

Čtvrtek a pátek jsem byl "zapikaný" na pobočce P* kam se montovalo nové zařízení. Dalo se to očekávat, ale museli jsme si s montéry nejprve sladit noty, abychom jeli podle stejných a jednotlivé části po budově namontovaly správně. Měl jsem sebou svůj herní notebook a chtěl editovat mapu Bratislavy, kde jsem slíbil zautomatizovat vyhybky. Nestihl jsem na to ani sáhnout, řešil jsem kdeco.

Taktak jsem stihl vyjet na slavnostní posezení s kolegyní odcházející do důchodu, kam pozvala nejenom celou pobočku F*, ale i pár lidiček, kteří už tam nepracují, mezi nimi i mojí "oblíbenoou" bývalou vedoucí, o níž jsem to psal mnohé. Přijel jsem až jako čtvrtý.

Oslava, jinak to nemohu nazval, probíhala tradičně, jen toho alkoholu bylo u mnohých méně, přeci jen zase bylo horko, ale mnozí si dopřávali i tak. Samotného mě to překvapilo, že jsem to vydržel do 14 do 17 hodin, což bylo 180 minut (=absolutní rekord všech dob), ale opětně jsem nestihl odjet v čase, kdy se očekávatelný člověk sťal. Moje kolegyně Š* stihla odjet dříve...

Pátek bylo stále ono zmíněné zapikání, kdy jsem instaloval SW na počítače k oněm nově nainstalovaným zařízením a pak dělal různé drobnosti. Nutné drobnosti, na notebook s Bratislavou se opět nedostalo. Pak totiž proběhlo školení holek a řešily se dodělývky. Programátor tři hodiny bloumal, proč mu nějaké akce nefungují, pak nainstaloval novou knihovnu Microsoftu a vše se rozjelo. Mezitím jsem samozřejmě pobláznil X lidí okolo, protože to vypadalo, že je chyba jinde. Zvlášť když se progreamátor odkazoval na jinou instalaci téhož na severu čech. Podařilo se mi spojit se s klukem, co tam dělá stejnou práci jako já. Prý to mají úmyslně vypnuté :-(

Raději jsem odjel rovnou domů a zde upadl na gauč. Z něj jsem slezl o hodně hodin později a na divadelní představení hrané venku jsem se tentokrát už nedostal. Stihl bych to sice, ale....

A tak to byl můj týden číslo 26/2019.

PS: V sobotu jsem editoval mapu BRatislavy, až se ze mě kouřilo...