Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 19. listopadu 2019

Drsná tetička

Dnešní sen je pro mě zajímavý tím, že se v mém snu objevila teta J*, která je půl roku mrtvá, a která mi do snů chodila dost málo - prakticky nikdy...

Jsem u své vesnické babičky a v místě, kde obvykle stávala stará černobílá televize, tak tam je šikmá police, na ní tři vodorovná prkénka a na nich tři televize. Nejvzdálenější a nejvýše postavená televize je klasická, co měla babička a co si u ní pamatuji jako nejstarší televizi.  Hraje a běží na ní nějaký normální program.

Chci ji vypnout a babička na to má udělané čtyři mačkací knoflíky v pelesti postele.  Pochopitelně nepopsané. Zmáčkl jsem jeden, odhadem ten správný, ale namísto toho se pustila televize druhá.  Bylo jasné, že s mým štěstím by za moment hrály televize všechny...

Vstal jsem a pokusil se druhou televizi vypnout. Až doteď hrála televize "česky", ale teď na mě zahrozila monoskopem a bylo mi jasné že o pár vteřin později naskočí program "německéý" který mě stopne a já budu čučet na televizi "navěky". Tak jsem ji znovu zapnul a vše se srovnalo.

Ale to už přichází na scénu tetička a zahlásí: "Tenhle typ televize umím vypnout". Udělal jsem úkrok doprava takže stojím bokem k oběma hrajícím televizím. Tetička levou rukou sáhla na knoflíky televize  (nevidím jaké) a pravačkou dala tak silný úder pěstí té televizi shora, že by se za ten úder nestyděl jakýkoliv řezník porážející zvířata. Televize zablikala a vypnula se.

Poslední hrající televize se asi chtěla pomstít za to, co se stalo její družce, ale i tady si tetička věděla rady. Než jsem se rozkoukal, byla televize vypojena ze zásuvky a hozena obrazovkou ke stěně chodby. Sledoval jsem to z dáli. Obrazovka se rosvítila doběla a vybucha.

V domě se rozhostil klid a mír a sen mohl skončit...

U tohoto snu se mi potvrdila jedna myšlenka, že lidé, kteří "odešli v dál", nejsou později spoutány lidským omezením a zvládají věci které my ne. 

Mě se toto děje ve snech i u lidí, u kterých vím, že byli bojácní a neprůbojní (tohle zrovna u tetičky opravdu neplatí :-) )ale ve snech které mám pak projevují vyšší statečnost, vědomosti a tak vůbec jsou lepší, rozumnější klidnější, ale současně i akčnější, když je potřeba...