Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 4. října 2020

Shrnutí uplynulého týdne (40/2020)

 Zkusit popsat týden bez studentské výpomoci by se zdálo jako plakání, že stíháme méně (nebo naopak více, pokud by byl student poněkud nechápavý či natvrdlý, nebo nedej bože nešikovný) ale doba koronavirová jako by poruchy počítačů omezila.

Zlé jazyky tvrdí, že za to může příkaz, že ajťáci mají vše co jde řešit na dálku, nebo že nás nemají volat kvůli prkotinám... Ale takový ten sociální kontakt mi docela chybí... Ale když si umí člověk poradit, tak to njak dokáže dohnat. třeba tím, že se vracím do roku 2012,  kdy prostě jdu ráno kolem otevřených kanceláří a po pozdravu - je-li zájem - prohodím nějakou tu větu, aniž bych do té kanceláře lezl...

Pokud bych měl něco vypíchnout, tak kromě kafárny, kde jsem se pokoušel vysvětlit, kterak pracovat s energiemi, tedy s těmi neuchopitelnými, jež nerozsvěcují žárovky...  A pak taky reinstalaci hry zvané OMSI.

Kdybych jezdil jen na mapách, které připravili programátoři na herní platformu Steam, tak jsem za vodou, protože nějaká hodinka bezzásahové instalace vše vyřeší. Jenomže já chci jezdit i na jiných mapách tvořených amatéry. A tu nastává problém, protože nikdo zřejmě nenapsal SW, které by na takové mapě prozkoumalo úplně všechny závislosti. Ano, program MAPTOOLS prozkoumá všechny závislosti, aby se mapa v programu OMSI alespoň "rozsvítila", já zjistil, že by to chtělo tento program dotáhnout, aby to prohledalo i ty části mapy, které říkají, co má na mapě jezdit...

Nakonec jsem natočil LETSPLAY, který ale běžel pomaleji, takže jsem přišel i na další chyby ("moneypack") 

Těsně předtím, než jsem (znovu) potvrdil odjezd na S* za kamarády, už i tak kvůli koronaviru několikrát odloženou (nejprve preventivní karanténa u mě, potom u nich), zavolala sestra, že se u ní všechno změnilo a její plánované stěhování do bytu s výtahem se začíná rozjíždět právě tuto neděli.

Takže odjezd na S* opět odložen, ale pozitivní na tom je to, že o příští víkend bude doma i jejich syn, takže se dá zvládnout práce na těžších činnostech (sklizení pařníku), kde je potřeba vícero rukou. Pozitivní je tedy i to, že jsem pomohl vyklidit sestře její nový byt (na to jsem taky zvědavý, klíče má, ale zaplaceno není - nechci malovat čerta na zeď) 

Dokonce to mělo i jednu pozitivnost navíc. Odpoledne jsem mohl jít na RVHP, které shodou okolností bylo na dlouhou dobu poslední, protože krajská hygienická stanice naše oficiální setkávání (ale i další "dětské" a dětské kroužky) zakázala... Hráli jsme hru BANG a řešili nějaké další věcičky...