Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 2. října 2020

Zubařská anabáze

 Včera a dnes jsem si užíval anabázi s bolením zubů. Respektive dokonce už od noci předchozí. 

Zpočátku to vypadalo, že se mi tvoří váček pod zubem, nebo abces, Takže jsem spal velice přerušovaně a byl ráno docela nepoužitelný a to i přesto, že jsem si nakonec vzal "klepku" (speciální výraz používaný u nás v práci na označení prášku proti bolesti) a nějak jsem to dospal...

Ve čtvrtek přesně do poloviny dopoledne byl klid, to už jsem cítil, že se váček či abces protrhl a to špatné vytéká ven. To je okamžik, kdy se má člověk snažit udržet ono místo v čistotě, což se v ústech nedělá úplně dobře. Očekávatelně mě to znovu začalo bolet.

To mě vyhnalo na proběhnutí pobočky Q* v jejímž bezprostřední blízkosti je mnoho zubařů a zubařek, včetně mé zubařky, jež je ale podle všeho na mateřské dovolené (alespoň tipuji, že ano), což pochopitelně znamená, že buďto se musím vecpat do fronty jejího zástupce, nebo se zkusit vetřít s bolestí k jinému doktorovi.

Situace se zubaři je ale už tak trisktní, že jsem neměl šanci, což znamenalo buďto jet na noc do Prahy na pohotovost, nebo zahájit samoléčbu za pomoci lékárnic. Zvolil jsem to druhé řešení, také lékárna je hodně blízko...

Čtvrteční oběd spolu s kafárnou jsem přežil. Bohužel jsem si o horkou bramborovou kaši udělal další bolístku. :-(

Páteční ráno tedy znamenalo přijít k mému zastupujícímu zubaři jako první (vzal mě jako čtvrtého) a rovnou mě poslal na specializovaný rentgen, který dělá fotku celých úst. Pak mě posadil do křesla a vynesl ortel: "Na snímkách nic není, kde vás to bolí?"

Označil jsem tedy zub, nasvítil si mě a po zkoumání řekl: "Nic tam nevidím"

Zpřesnil jsem požadavek, že tu díru, odkud jsem měl výtok, mám pod oním zubem na dásni skoro až na kosti. Zubař si mě znovu nasvítil a po zkoumání řekl: "Nic tam nevidím"

A bylo to. Nechtěl jsem se hádat, protože jazykem jsem onu oblast stále cítil, takže jsem se začal balit a doktor mi vysvětloval, že jsem se asi poranil při nějakém jídle...

No a tak pokračuje samoléčba protizánětlivými léky a zdá se, že pomáhají...