Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 9. dubna 2011

Co jsem to jenom (proboha) poslouchal? (6.)

Přeci jen jsem našel ještě jednu skupinu skladeb, kterou jsem poslouchal a kterou jsem si (chvilku) i oficiálně kupoval. Ta ale ukazuje i jednu věc a to kam směřuje naše populární hudba.

Když se totiž podívám na skladbičky skupiny Buty, zjistím, že mnohé z nich jsou chráněny na Youtube - dost videí říká že je ve vlastnictví Sony Music Entetaiment a pro mojí zemi je zakázáno spouštět obsah těchto skladeb. Ale kde jinde by chtěli poslouchat českou muziku než v čechách?

První skladba se jmenuje Krtek a je z roku 1997, ta kupodivu ještě přehrát jde a dokonce je na Youtube sestřih z vytváření tohoto klipu

Po revoluci v roce 1990 se objevilo několik zpěváků a skupin, které dělaly skladby na 4 tóny a poslouchat se to nedalo, i když některé skladby alespoň trošku poslouchat jdou. Rok 1994 a "Jednou ráno" ...Ve své době byla tato skladba v hitparádě České televize, ale nějak moc se podle mě nechytila...

To oproti tomu skladba "Letí vrána" se hrála naprosto všude :-)

Na závěr malou poznámku, tohle téma a všech šest dílů jsem si připravoval dobře měsíc a nakonec zjistím, že čirou náhodou o Haně Hegerové a Wanastovi Vjeci, zjistil Dan Dočekal totéž co já - nedostupné