Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 15. října 2014

Nečekaná návštěva šéfa

V pondělí dopoledne mi zavolal náš šéf s tím, že v úterý přijede na devátou, že to nebude psát emailem a že to mám říct všem mým kolegům. Jsou chvíle, kdy vidím namalované čerty za každým rohem a zrovna v tuhle vteřinu se mi to vůbec nelíbilo. Tedy ne, že by se mi nelíbilo, že přijede šéf, ale ty okolnosti, tam mi něco vadilo, ale když jsem se ptal sám sebe, tak jsem nevěděl co to je. Tón hlasu? Nebo jestli si mě šéf chce vyzkoušet, jestli to fakt vyřídím? To je přeci ptákovina...

Každopádně mi toto ohlášení rozbilo můj obvyklý program, takže jsem vzdálené pobočky ve zrychleném tempu projel v pondělí, abych mohl být v úterý na "hlavní" pobočce, kolegy se mi postupně podařilo odchytit během hodiny od onoho zavolání, takže ani v tomto směru nevznikl nějaký větší problém...

Problém vznikl v úterý ve chvíli, kdy šéf začal s nekonkrétní stížností na mého kolegu V* a ten naprosto oprávněně vyletěl jako čertík z krabičky: "Už potřetí mě tu dusíte že něco neumím, neudělal jsem a bůhvíco ještě. Konkrétně mi řekněte, který helpdeskový požadavek jsem projel a u koho!". Šéf to zkusil uhrát nějakou obecnou větičkou, ale to už jsem vyletěl já a upozornil na problém paragrafů kolem pojmů "Bossing", "Mobbing" a "Pomluva" a dodal, že pokud by byl takto nekonkrétní znovu, tak prostě podáme žalobu a bude mi naprosto jedno, koho to smete. Jedním dechem jsem mu oznámil, že nejsem blbej, protože se mě 3x ptal na nějakou práci kolem kopírek, zvacáku apod. a že to vždycky bylo po nějaké podivné reakci H* či její nadřízené a její sekretářky.

Chvilenku bylo ticho a mě bylo jasné, že jsem svého šéfa poděsil, protože takhle prudkého mě nezná, anebo jsem někým jménem trefil do černého, případně obojí.

Po další části porady jsme pozvali šéfa na oběd (každý si platil svůj) a to už byl vzduch čistý, ale jméno toho pomlouvače stoprocentně neznám doteď.

To, že mi to vrtá hlavou je asi jasné, když tuhle příhodu popisuji o den později a ještě takhle pozdě v noci. Prostě mi to nedává spát :-(