Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 7. října 2014

Sobota a neděle

Už jsem tu psal o čtvrtku, pátku, tak to skoro svádí dopsat i zbytek týdne :-)

Rád bych napsal něco ve smyslu, že všechno bylo krásné a rozplýval se tu nad tím, jenže to nejde. Potlačoval bych tím své rozčarování...

Vždy když jedu ke kamarádům na S*, panuje mezi námi dohoda - přijedu po domluvě kdy chci, dostanu najíst co chci, ale pomohu s nějakou prací. Tentokrát mi kamarádka v pátek ve 23:59, když jsem vstoupil do domku, že v sobotu dopoledne v určeném čase mám být čerstvý, že se bude opravovat příjezdová cesta.

Ok, štěrková cesta na jílovém podloží to rozhodně potřebovala, množství děr se zvětšuje a místní obecní úřad problém řeší jen tím, že naveze haldu štěrku smíchanou s čímsi, co vypadá jako rozemletý elektrárenský popílek a - občane poraď si, nemáme peníze.

V sobotu po snídani se kamarádka tvářila, že se budeme u nákladního vozíku zapřaženým za osobním autem v devíti mlátit lopatama po hlavě, a jestli vůbec má cenu abych tam šel, ale šel jsem. Z "naší rodiny" jsme tam byli tři, a pak přišel ještě čtvrtý s autem a vozíkem. Neboli kamarádi mají kolem sebe pět sousedů slibotechnistů :-(

Nezbylo tedy, než abych si občas zaházel s lopatou. Jak to dopadlo, netřeba dodávati, až dnes (v úterý) jsem přestal cítit bolest v levém boku - nějaký sval, který moc necvičím, dostal záhul...

Odpolední sběr hub dopadl ne zcela slavně, houby přestávají růst, ale i tak jsme košík dokázali zaplnit a já si fotil kdejakou zajímavou houbu, typicky ty, které jsou hodnoceny jako jedlé, ale jen jednou.

Mimochodem, když se na to podíváte z malinko jiného úhlu, pak je _každá_ houba jedlá jen jednou. Pak si totiž musíte sebrat jinou :-)

Večer už kamarádce nebylo dobře (v pondělí přišla SMS - "mám zápal plic"), takže jsem se na nedělní dopoledne změnil na asistentku při čištění kotců králíkům a po obědě už jel domů.

Zjevně mám v posledních dnech smůlu na ožraly, pětice rozjuchaných mladíků a mladic svým řevem nepěkně pokazilo nedělní cestování zbytku autobusu svými hlasitými projevy...

Věta z předchozího odstavce pak mimochodem platila i pro dnešní návrat domů :-(