Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 19. května 2015

Nedopsané věci (3. oříšek díků ...)

Asi nejtěžší na dopsání "nedopsaných věcí" a na chvilku vůbec poslední nedopsaný příspěvek je tento, časově následující za předchozími příspěvky - je o dva dny pozdější než pohřeb  popsaný v "Nedopsané věci (2. tetička ...)". Třeba i jen proto, že chci psát o jednom .... pro nedostatek správných slov to nazvěme .... dárečkem ... Je to pro mě složité i proto, že tuším, že tento příspěvek bude číst i osoba, která byla dárcem....

Než se dostanu k meritu věci, musím začít tím, že v jistém světě jistého animovaného seriálu se na konci roku rozdávají různobarevné oříšky, které něco znamenají.
Přefoceno z monitoru - oříšky z Haibane Renmei
Hned tady se musím omluvit kamarádce I* - omlouvám se, měla si lepší oči než já, skutečně je v jednu chviličku ukázáno pět barev, tedy i hnědá. (levý dolní oříšek)
Překladová tabulka tedy vypadá takto:

Bílá = rozloučení
Žlutá = omlouvám se
Červená = díky
Zelená = (v seriálu neřečeno)
Hnědá =  (v seriálu neřečeno)


Asi si umíte představit mé překvapení, když jsem v jedné místnosti s restrikcí vstupu nalezl malou krabičku a tam hned dva červené oříšky...
Můj oříšek Díků č.1
Byl jsem překvapený a zároveň šťastný, i slzička ukápla, ještě že poblíž byla židle .... Přičemž tahle situace mě naplňuje i teď, když si cinkám s oříškem u počítače....

Celá tahle situace má pro mě jednoznačně nádech Jing-Jangu, kdy jsem na jedné straně potěšen dárkem (a díky všem indiciím vím od koho je), ale na druhé straně vím, že nejsem schopen jej adekvátně oplatit, jsa manuálně nezručný?

A přitom je to stejný dárek, jež už mám schovaný z dřívějška od jiných lidiček, kteří také potřebovali vyslovit slova díků, byť tento je vyjímečný tím, že byl vlastnoručně vyroben. Mám tak schovaného sloníka, čínskou minci pro štěstí, ... jen je prostě dělaný a nikoliv koupený.

Je to pro mě výzva a těším se, až půjdu po této cestě, neb jak se říkává - Nejhezčí není dosažení cíle, nýbrž ta cesta k němu vedoucí!