Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 21. října 2017

Volby 2017 - sobota [1]

Osobně už mám odvoleno a tak se mohu opět odpoledne trošku věnovat letošníím jediným volbám probíhajícím  všude v České republice.

Zatím se nezdá, že by se dělo něco mimořádného,  i když volební účast v našem okrsku byla dnes v 9 hodin překračující 75%, alespoň tak mi to přišlo po tradičním rychlém pohledu na zaktoužkované voliče, co již měli odvoleno. Ostatně mi to potvrdila i kamarádka, členka jedné z předvolebních komisí. "V pátek při zavírání volebních místností jsme měli 54%", což při volbách v roce 2013 byla skoro celorepubliková účast. Ta byla cca 59%  Jinak k naší volební účasti: V celé ČR je průměrná volební účast za pátek 40%

Ale mimořádnosti se dějí, jen jsou takové lokálnější:
  • Takřka v nedobytnou pevnost se proměnila v noci z pátku na sobotu budova v Opavě, ve které byla jedna z volebních místností. V sobotu ráno se do domu nemohli dostat členové volební komise ani voliči. - Závada na zámku...
  • IDNES: Policie v Chomutově zadržela Miroslava Sládka. Vedl nepovolenou kampaň
  • V některých městech se objevily neúplné sady volebních lístků. Zachyceno mám Chrudim, Žamberk a Svitavy
Ale existují i zprávičky, které se mi nepovedlo ověřit z vícero zdrojů
A protože jsem v pátek nebyl u pořítače, tak ještě něco málo z online zpravodajství:

  • Policie eviduje první incidenty související s volbami. Kromě agitujícího místopředsedy volební komise z Pardubic řeší například ústečtí policisté podle televize Prima a webu Seznam Zprávy údajné kupčení s hlasy v Krupce, obci, kde se už jednou tento problém objevil.