Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 18. ledna 2020

Dva OMSI filmy z roku 2019

V roce 2019 by se našlo několik záběrů a filmečků v OMSI, které jsem vyrobil a které umějí chytit za duši. V podstatě to může být jakékoliv video, které vede hezkou krajinou...

Ale dvě videa vyčnívají.

První je narozeninové video pro kamarádku I* s OLD TIMER tramvajemi - projel jsem je ve videu všechny, co momentálně mám. Ten úsek videa trvá jednu minutu a čtyřicet šest vteřin (včetně pár vteřin tmy), ale úplně vidím, jak se v tom dni s každým vozem "trápím" deset minut - zapnout hru, nasadit tramvaj na koleje, otočit do směru, popojet k mostu, rozjet tramvaj zhruba na 30km, zastavit hru, nastavit kameru pokud možno na stejné místo a úhel (to se nepovedlo, občas je a občas není vidět říčka pod mostem), projet vozem na záznam, vypnout hru... A pak ve výsledku zjistit, že u některých průjezdů mám nevhodný zvuk (proto taky není slyšet zvuk motorů u všech průjezdů)

A pak dobře hodinová práce ve střižně, abych se trefil do už hotové hudby a i v ní najít okamžik, kde ji střihnout, protože byla delší...



Video "narozeninová jízda" šlo ven 28. srpna a naopak následující video nešlo(!) ven 29. srpna, tedy o den později.

Chtěl jsem si natočit hudební video, které by v sobě mělo hudbu, který by vyjádřila mé pocity v některých dnech, tu se mi podařilo získat. Muselo být tramvajové, a mě z předchozího videa zbyly docela použitelné "odřezky" (opět - ne ze všech tramvají, byl jsem při natáčení nejenom nešikovný, ale i nepozorný) a když už jsem měl puštěnou hru s mapou Eberlinsee+Schönau (ano, obě videa jsou ze stejné mapy) tak jsem natočil i tu jízdu za deště a noci...

Tak tedy v samostatné premiéře:


Říkám v samostatné premiéře, protože se mi v rámci čekání na start jednoho LIVE přenosu z OMSI povedlo odvysílat verzi tohoto videa (30.8.2019) s relikty v obraze a do poloviny jsem mluvil...

Ale k videu samému. Když jsem natočené záběry začal skládat za sebe, zjistil jsem, že jich mám málo, takže se do hudebního videa dostaly kromě plánovaného autobusu RTO další záběry, konkrétně zelenožlutého Mercedesu z momentálně připravovaného videa (kde jsem tenhle průlet kolem autobusu rapidně zkrátil), ale také záběr z Konstalky, jedoucí v Bratislavě po nesprávné koleji, ale i tak mi pár vteřin chybělo. A to jsem záběr z jednokolejky (s pohledem na cestující) použil dvakrát.

Nakonec jsem jeden záběr trošku zpomalil a na konci dal stop obrazu, a bylo to dobré. Ve výsledku mi ale ve střižně trošku poposkočil zvuk či tak něco, a hudba tak ne úplně dobře sedí na obraz....

Vlastně vyčnívá ještě třetí video, respektive jeho úvodní část s pohádkou...



I natáčení tohoto videa provázely obtíže. Vědouc, že mi minule záběry chyběly, natočil jsem si jich dost. Pak jsem si extra natočil komentář, který jsem musel natočit na první dobrou, protože jsem věděl, že bych to napodruhé neřekl tak, jak jsem potřeboval. Mám schovaný celý záznam té pohádky, včetně přeřeků, které jsem vystřihl, ale se kterými už jsem se kamarádce I* pochlubil. A právě v téhle první (a poslední) verzí je slyšet má nervozita a rozechvění v hlase. Jenže o to je ono video autentičtější a ne tak profesorské, jak občas moje videa bývají...

Jeden z nápadů, který jsem u toho videa ale měl, jsem zavrhl. Pohádka mohla být složena jen z nepohyblivých záběrů, a můžete hádat ze kterých, ve videu jsou to okamžiky, kdy se pozastaví obraz.

Když to video sleduji zpětně, tak přemýšlím nad tím, jestli jsem do času 0:50, kde hovořím v pohádce o horách a údolích neměl prostřihnout jinou mapu, protože na této konkrétní mapě jsou jen roviny,  Obdobně jsem si v čase 1:07 neuvědomil, že autobusy, vlaky a tramvaje na obrázku nemám - Vídeňská oldtimerka stojí mimo záběr.

A když mluvím o Vídeňské Oldtimerce - opravdu jsem si jí dovezl až do té rozestavěné části mapy, a pak v jednom záběru točil vše od tmy, přes rostliny a v rámci hledání cestujících mi hra zazlobila a Oldtimerka přeskočila na onu smyčku, kde ji v čase 1:30 obíhám dokolečka. Nemusím říkat, že jsem se jednak lekl a jednak přišel o záběr, kdy projedu z té části na startovní pozici...