Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 3. května 2010

Zážitky z cestování po ČR

Předevčírem a včera jsem pojížděl po silnicích mezi severními a jižními čechami na cestě k mojí sestře do P* a zpět, celkem více jak 400 km a tak měl možnost porovnat, jak jezdí ostatní řidiči, jestli se lidé za volanty svých miláčků stávají agresivnějšími než byli při mé minulé dálkové jízdě, anebo jestli se už konečně "něco" stalo, a tihleti rychlíci a spěchálci se zklidnili ...

V sobotu to dost ovlivnil státní svátek a ranní hodina, protože silnice byly dost prázdné a snad jen jízda přes 29 semaforů, z nichž druhá polovina mě týrala "červenou vlnou", mě trošku vyváděly z klidu.

V neděli jsem zkusmo jel přes Prahu a tak mě čekalo i něco málo kilometrů jízdy po dálnicích, či silnicích pro motorová vozidla. Sám jsem jel dost rychle, ale na některé jedince prostě nemám - i když jsem v rychlém pruhu při předjíždění jel několikrát o hezký kus rychleji než povolených 130km v hodině, skoro vždy jsem měl do pár vteřin ve zpětném zrcátku někoho, kdo musel hodně zpomalovat ...

V těch chvílích jsem měl před očima filmeček o oném "neaprílovém" vystrkání auta jistým spěchálkem a maličko se lekl, takže jsem ještě o fous zrychlil a urychleně vyklidil předjížděcí pruh.

Těžko by se ale podobná situace mohla opakovat, zvlášť když všude proběhla informace o tom, že dotyčný spěchálek bude potrestán odnětím svobody na X let ...

Rekordmanem se stal muž, který své auto kolem mě prohnal odhadovanou rychlostí 180km/h....