Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 24. července 2011

Norsko (3.)

"Ať otevřu cokoliv, všude je Norsko. Za měsíc už po událostech neštěkne ani pes"


Výše zmíněné věty jsem v obměnách na pár místech zahlédl u různých lidí. Ale mají svým způsobem pravdu, procvakal jsem v 16 hodin na satelitu všechny cizokrajné zpravodajské kanály včetně naší ČT24 a tenhle koment měl pravdu - 100% ...

Aktuální skore je: 93 mrtvých , 100 dalších zraněných

Totožnost pachatele byla potvrzena, nyní se pročítají jeho stránky a zprávy na různých webech. A tu už nastává drobný problém - včera večer jsem na ČT24 zaslechl názor o tom, že když kdosi, kdo se vůbec neprojevuje na internetu a je samotář, se rozhodne útočit, nemá policie šanci. Tady šance na odhalení opravdu není, otázkou je, jaká šance je, pokud se člověk na internetu projeví a jak blízko k času akce se projeví.Novinky mají článek -
Tajné služby v Norsku selhaly, soudí média - ano, je čas to na někoho hodit :-/
Souhrn zpráv:


Poslední zprávička o manifestu mě překvapila, má to být 1500 stránkový elaborát o tom, proč chtěl udělat to, co udělal...
Povšimněte si, kolikrát na serveru Novinky přežvýkaly zprávu o tom, že nor byl v Praze a že psal manifest. Z manifestu čerpá ve třech zprávách a přitom od první z nich nepřináší nic nového. Tento stav mě na internetových novinářích štve, je to v podstatě vyrábění článků, aby se čtenář nasytil. Jenže pokud má být zpravodajství placené, tak osobně nebudu chtít platit za zprávy, které přemílají již známé věci. Ale není to jen doména Novinek :-(

Zkusmo jsem proklikal i blogy lidí píšící pro Idnes. Jeden z blogerů se rozčiluje, že jeho shrnující článek o Norsku má menší hodnocení než článek, ve kterém jiný blogger píše na téma, že za to může plukovník Kaddáfí z Lybie... [Jalové spekulace]...

Nepleťte si teroristy s pravičáky jen proto,že měli rádi Churchilla a Orwella - reagují hned dva blogy na situaci, že některá média poněkud svérázně reagují na zprávy o Norovi, který střílel [Vrahem z Osla bych mohl být i já?! Mám rád Churchilla i Orwella!] [Nepleťte si teroristy s pravičáky jen proto,že měli rádi Churchilla]

Na mnoha místech jsem zaregistroval i úvahu nad tím, co naznačil další blog - Masakr v Norsku: Za 91 životů trest 21 let? Sám se k tomu vyjadřovat nechci, stejnak by to v diskuzi spadlo do flamewaru na téma "trest smrti = vyrobíte z něj mučedníka"