Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 22. dubna 2012

Co jsem to jenom (proboha) poslouchal? (37.)

Když jsem v červenci 2011 psal devatenáctý díl této série, omlouval jsem se, že příznivce Karla Gotta už nepotěším. Nu, nakonec potěším.

Karel Gott od začátku 60.tých let minulého století až doteď, tedy dobře za šedesát let nazpíval desítky písní (Seznam písní dle Wiki) a tak je výběr těžký.


Jako první sem dám píseň Trezor, u níž je některými lidmi Karel Gott podezříván, že si choreografii dělal sám. Nu, řekl bych, že to možné je....


Nápoj lásky č. 10 je skladba, kterou jako jednu z mála od Karla zaznamenala sestra na svůj pásek, ale poněkud jinou verzi, než je ukázána v následujícím klipu, kde se objevuje také Miroslav Šimek a Luděk Sobota.


Lady Karneval byla svého času hraná tak, až se mi málem znechutila, o to víc mě překvapilo, že existovala o desítku let dříve, než u mě došlo k onomu pokusu u znechucení


Písničku "Kávu si osladím" mám opět na pásku od sestry, Youtube nabízí ale dvě verze - klasickou uhlazenou Playbackovou a pak i verzi Live. Doporučuji poslechnout obě, pak možná mnozí pochopí, proč mnozí zpěváci jdou raději na "plejbek". Je totiž jedno jestli to je neschopným zpěvákem, nebo neschopným zvukařem...