Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 28. května 2013

Dodatek ke včerejšku (Ještě že používám to růžové co mám v hlavě)

Včera jsem tu psal v příspěvku "Ještě že používám to růžové co mám v hlavě" o tom, jak se umějí někteří "takypojišťováci" chovat. Tedy, popsal jsem pokus o nekalé jednaní jednoho pojišťovacího agenta.

Svůj včerejší blogpostový příspěvek jsem s vystavil ve zkrácenější formě i na Facebooku, kde jsem následně dostal nejenom námět na název blogpostu a LIKE od lidí, co v branži pojišťovnictví dělají či k němu přičuchli, ale dnes dopoledne mi jeden pojišťovák dopomohl k několika radám, ale také k několika zjištěním.

Zjištění: 

Tušil jsem, že dotyčný pan K* bude opravdu pojišťovákem s přístupem do databáze České pojišťovny (ať už k v této době existujícím nebo k existujícím dříve - což by ale ukazovalo na zneužití). Přesto mě překvapilo, že dotyčný pán jede na sebe, a v registru subjektů finančního trhu má u sebe uvedeno, že je výhradní zástupce právě pro Českou pojišťovnu...

Rada první:

Nejste-li si jisti, zdali nějaký subjekt má právo jednat za pojišťovnu, zda subjekt který vám telefonuje, a který nabízí určité služby, má k tomu potřebné oprávnění, můžete se podívat na stránky ČNB

Přímé vyhledávání subjektů finančního trhu - https://apl.cnb.cz/apljerrsdad/JERRS.WEB09.DIRECT_FIND?p_lang=cz

Registr však není vše a rozhodně tam nejsou jednotliví zaměstnanci, každopádně mě přivedl ke zjištění, že mi dotyčný pan K* zalhal už při představování - je totiž tzv. na volné noze a pro Č.P. pouze exkuzivně pracuje....

Rada druhá:

Nenechte se tlačit do kouta - když už si nejste jisti, zdali podlehnete nějakému "lákání", tak se s dotyčným nescházejte, anebo když už, tak na veřejném místě a vemte sebou kamaráda, kamarádku, který nebude poslouchat detaily, ale spíše vnímat to, jestli nejste tlačeni do kouta či tak něco. Pokud s dotyčným jdete na první schůzku, požádejte kamaráda, aby vám vyrazil propisku z ruky pokud byste měli podepisovat něco hned teď bez možnosti si to řádně promyslet a přečíst!

Rada třetí:

Nikdy a nikde neexistuje taková pojistná smlouva, kterou by spravoval jen jeden jediný člověk - jakmile je mi někdo nedůvěryhodný, mám šanci si dát požadavek na změnu - obvykle stačí zavolat na centrálu pojišťovny nahlásit potřebné údaje (číslo smlouvy a pro ověření některé údaje z té smlouvy, typicky osobní data) a zde ohlásit, že si z důvodu toho a toho nepřejete, aby s vaší pojistkou pracoval ten a ten člověk. Při té příležitosti lze také zjistit, jestli jí má dotyčný člověk doopravdy na starosti.

Rada čtvrtá:

Braňte se a popište nekalé jednání daného subjektu na dohled. Na webu ČNB je to možno udělat vyplněním prostého formuláře: http://www.cnb.cz/cs/o_cnb/formular_obecny_dotaz/obecny_dotaz.html 

Pokud dotyčný pracuje ne samostatně, ale přímo jako zaměstnanec daného pojišťovacího ústavu, doporučuji se obrátit nejprve tam. 

Může to však být zaměstnanec nějaké malé firmičky, která pouze zprostředkovává (nejenom) pojistné smlouvy, opět bych šel přímo na stránky ČNB

Žádné komentáře: