Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 30. března 2015

Návrat v čase - tentokrát o 3206 dnů

Dneska se musím vrátit o 3206 dnů zpět, tedy téměř o devět let zpět, kdy jsem se jednak donutil naučit přečasovávání titulků a současně začal přeposovouvat předpřipravené titulky na mojí verzi třináctidílného seriálu Haibane Renmei

(Případně odkázat na článek zde na blogu, jež je starý 1818 dnů, tedy bez pár dnů pět let - Haibane Renmei returns jež odkazuje na recenze tohoto dílka)

Každopádně onen návrat proběhl do časů roku 2006 a do zápisků z mého starého blogu, přičemž zjišťuji, že mě tento seriál provází vždy v časech, kdy mi nebylo nejlépe. Ukončil jsem hraní jistého druhu stolních her, zlomil hůl nad organizováním jisté larpové akce a nad jedním tehdejším kamarádem zlomil hůl.

Současně děkuji v duchu té osobě, která mi v první čtvrtině roku 2006 nahrála tohle anime právě v době, kdy byly vydávány komunitou české titulky právě k tomuto dílku, jež však byly posunuty v čase mimo mojí obrazovou verzi.

Takhle zpětně mohu jen odhadovat, jak na mě seriál, respektive jeho první díly zapůsobily, ale muselo to být dost silné, když si uvědomím, že mě to donutilo začít sledovat Anime komunitu a hlídat si ono postupné vydávání titulků, ale dokonce se naučit titulky přečasovávat. A že to byla práce, která mi podle časů, kdy vznikla má verze titulků, trvala díky mnoha okolnostem téměř měsíc.

To byl rok 2006, no a dalším průzkumem mých zápisků sleduji, že co dva roky ono DVD se seriálem (či druhé DVD s televizní verzí téhož) opět dostane do ruky. Už loni na podzim mi leželo u počítače znovu, ale tentokrát jsem vydržel až doteď. A kdoví, jestli to bylo dobře...

Za ta léta jsem ho pár lidem nakopíroval, takovým, u nichž se dalo předpokládat, že nejsou emocionálně "tupý jak polena". Obyvkle jsem se trefil a prakticky vždy získal odezvu: "Je to zvláštní seriál, který v první třetině je poněkud rovláčný". Ano, po pátém díle se děj rozeběhne a poznenáhlu se i změní hlavní hrdinka, či spíše z jedné hrdinky budou dvě...

Dalších X lidí seriál vidělo - ehm tedy vidělo tak maximálně 3 minuty - a prohlásili to za blbost. Teď, když nad tím přemýšlím, tak s většinou z nich se za těch 9 let buďto už nestýkám, nebo mám omezený styk na minimum. S vyjímkou jisté F*, kde na tomto omezení budu muset zapracovat. Třeba tím, že v příštím volebním období v jistém, zde nikdy nejmenovaném, spolku už do voleb nepůjdu. Tedy alespoň na to nejbližší volební období, plánování příliš mnoho let dopředu se mi nějak nedaří... (Navíc se mi honí hlavou jeden vtip: "Chceš rozesmát boha? Seznam jej se svými plány...")

Každopádně, teď naposledy jsem onen seriál dal kamarádce - neboť seriál mimo jiné hovoří o snech, kamarádku taktéž potkávají sny, no a jak u kamarádky tak v seriálu nebývají všechny příjemné. Tiše se domnívám, že by to kamarádce mělo dát mnoho námětů na přemýšlení a v lepším případě i odstranit problém.

Současně to opět dolehlo i na mě, už jsem se musel znovu dívat i já, abych zjistil, že i po těch letech mi určité pasáže dávají stále to samé - radost, dojetí, ale i obavy, když se hrdinkám nedějí dobré věci, byť vím, že vše dopadne tak, jak má....