Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 20. listopadu 2017

Hromadný tisk PDF souborů přes batch file

Málem jsem dnes kupoval jedno softwarové řešení prpo naši firmu, které mělo umět hromadně tisknout PDF nasypaná do jednoho adresáře. Což v případě, že chci PDF tisknout vždy s defaultním nastením tiskárny, je zbytečné., Stačí mít napsané tyto dva řádky (pokud se v textu zde zobrazují zalomení do vícero řádků, tak je to špatně) v v souboru s příáponou BAT a tento pak pouštět:


start /MIN "c:\Program Files\Adobe\Reader 11.0\Reader\AcroRd32.exe"


FOR /R . %%x IN (*.pdf) DO "c:\Program Files\Adobe\Reader 11.0\Reader\AcroRd32.exe" /n /s /h /t "%%x"


První ze řádků je "hack", kdy se sice otevře naprázdno jedno okno adobe readeru, ale díky tomu se ty další okna souborů co mají jít na tiskárnu, tak se samy zavřou.

Aby toto fungovalo bez uprav, musí být můj BAT soubor nahrán v adresáři s PDFky, ale asi není problém si potřebné příkazy dopsat před mé dva řádky :-) Nebo poopravit příkaz FOR...

Toto moje řešení by pravděpodobně šlo napsat ještě lépe, ale v té rychlosti v jaké jsem jej potřeboval jsem nad tím nepřemýšlel. Pro mě bylo důležřité, že to funguje na 32bitových windows, které musím používat...