Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 7. března 2021

Shrnutí uplynulého týdne (9/2021)

Také tento týden bych zkusil popsat nějak rozumně, ale nevím, jestli to půjde. Ono totiž k původním třem R - tedy Roušky, Ruce, Rozestupy - by chtělo přidat i čtvrté R - Rozum.

Rozum ale dost lidem chybí - takže policie jede k autobusu stojícímu na blikačkách u nemocnice, protože nějaký blbeček odmítá nosit ochranu dýchacích test. Testovací místo na COVID je asi tak 200m od zastávky, takže může jít i o člověka, kterému právě oznámili pozitivitu....

Mám pocit, stejně jako jistý komentátor nejmenované internetové televize, že se ona původní 3R změnila na Respirátory, Rozklad a Rezignace... Kdo by se také divil, když u nás právě máme čtvrtou vlnu

  1. vrcholila v dubnu 2020
  2. vrcholila v říjnu 2020 a zasáhlo to i do listopadu
  3. vrcholila v polovině ledna 2021
  4. ... no to ještě nevím, kam až to vyšplhá, protože v době psaní této části textu (středa 3.3.2021) je "trendový profil" osob s laboratorně prokázaným onemocněním COVID-19 absolutně nejvyšší za všechny čtyři vlny
Mimochodem, vrchol první vlny je tak nízký, že jde na grafu najít jen když má daný graf velké rozlišení.

Ale k dění u mě. (Úkol pro čtenáře: hledejte v textu zmínku o OMSI)

V pondělí jsem si užil v práci plnou šichtu včetně přesčasů, takže jsem se domů dostal hodně pozdě. Taktak jsem se stačil prospat a nastal čas na další šichtu, kdy jsem původně měl mít homeoffice. No, abych se čtyři hodiny ráchal v papírech, to tu už dlouho nebylo.

Byla to ale bezpečnější varianta, než běhat po poruchách, protože se u nás v práci objevují případy chybějících lidí a všichni mají problém s COVID, jak se pak dozvídám od kamarádek dotyčných. Oficiálně vám to nikdo neřekne, abyste se mohli zamyslet, že nemáte problém.

Poté, co v pondělí šéfka jednoho oddělení zakázala společné obědy v kuchyňce, ji v úterý úspěšně odignorovalo minimálně 6 lidí. A pak jsem šel kolem oné kuchyňky a ozvalo se tak silné "tuberácké" kašlání, že se mohu klidně vsadit, že nejpozději do týdne máme v práci další pozitivity.

Kolega to ve středu v práci řekl jasně: "Nechodit dělat ajťácké věci mimo svoji kancelář". Teď se asi ti, co znají můj harmonogram děsí, jak mohu vědět, co řekl kolega v práci? Ano, středeční homeoffice, kdy jsem si mezi 8:00 - 10:30 v poklidu četl věci na helpdesku a řešil je, tu a tam zazvonil mobil a já opět v poklidu řešil, něco malounko bylo na emailu... no prostě to v 10:30 skončilo výpadkem internetu. No a co teď s tím? Vzal jsem klíče od auta a dojel jsem si pro uvařený oběd do výdajového okénka a doma si ho spapinkal. Pak jsem nastavil služební mobil do okna a spustil internet přes něj, ale neudělal jsem ani Ň. Mobil totiž zazvonil a na druhém konci ředitelka pobočky A* a dost naprdlá, protože jí kolega poslal správně(?) do patřičných mezí, že se nerozkrájí, neb jede na důležitější poruchu na pobočku k jiné ředitelce. 

Nezbylo než si vzít soukromé auto podruhé a jet. Konkrétní porucha mě stála 45 minut sakrování a nadávání. Pro představu si představte, že kolegyni nešla myš, já ji vzal k sobě a tam šla. Po návratu zpět myš nešla. Zopakování kolečka a stejné výsledky. A pak hledáte problém na prodlužovacích kabelech. Samozřejmě jsem neřešil myš, ale jedno relativně drahé zařízení, které už jde hodně těžce nahradit...

Výsledkem byla poleptaná bříška prstů a krvavý šlic na lokti, takže jsem po pobočce A* hledal lékárničku. Protože jsme v minulosti dostávali pokuty, že lékárničky nejsou doplňovány, tak je naprostá většina lékárniček zrušena. Jediná je v ředitelně. No, tak jsem si taky otevřel ústa a požadoval zápis do knihy úrazů...

Čtvrtek probíhal nádherně až do 13:00 - kolegyni jsem odvezl na pobočku F* sebe pak na pobočku P*, vše jsme oba krásně stihli, dali jsme si oběd, pokecali s kamarádkou I* a všechny tři v onen zmiňovaný čas jeli na nákup. Pak se vše zkazilo.

Kolega Z* zavolal celkem třikrát a jeho nasranost se stupňovala. Hned první případ - pozitivita na koronavirus v jednom oddělení, která byla poněkud utajována. Průšvih byl, že právě kolega Z* se po tom oddělení v předchozích dnech motal a nebyl tam jen na minutku... (Později jsme to probrali, pokud se tam koronáč šíří po oddělení, tak je až jako terciální cíl, protože nebyl u té přímo nakažené)

Druhý případ - výpadek centrálních aplikací a třetí případ - nechodící emaily.  Díky tomu, že jsme ještě nedonakupovali, byl na to sám, ale pomohl si - napsal zprávu všem na monitory, a byl klid... (V pátek o třetím případu psali novináři)

Pak následovalo ještě dalších X hovorů, takže jsem nenakoupil ani Ň, všechno mi podle seznamu nastrkaly do košíku kolegyně. Já to pak jen platil... Hovory přicházely i v době, kdy jsem řídil a nečekaně jsme jeli na pobočku *Q, pak na *P ....

Naše kolegyně jsme průběžně posílali domů a bylo to dobře, protože část problémů byla opravena až po půl páté...

Celý pátek přemýšlím nad komentářem na Seznam Zprávách - "Český smrtící trojboj - nedodržuj, nehlas, netrestej" protože ta 3N mě děsí. Zvlášť jejich platnost u mnohých lidí. Nejhorší je, pokud to pak jsou vedoucí pracovníci...

Ostatně jsem si vůbec celý pátek podělal - měl jsem mít dovolenou, byl jsem v práci. Šel jsem na další korona test a stál ve frontě, přičemž kolem mě stálo X lidí čekající na PCR test napsaný od doktora. Měl jsem jet k zubařovi, ale bylo mi ráno blbě, tak jsem ho odvolal a nový termín mám květen. (Aneb nedostatek zubařů v praxi). Měl jsem jet za kamarádkou na kafe, ale nejel a další svojí blbostí ji duševně ranil..... A polovinu věcí proto, abych si vyposlechl školení bezpečnosti, které bylo obesláno ve čtvrtek v noci

Sobotu a neděli jsem byl občas venku, ale většinou u počítače.

Na závěr k OMSI: Kdo správně počítal, ve vlastním textu dnešního příspěvku je NULA zmínek o OMSI. Problém je v tom, že jsem ho chtěl pustit a pro autory map Autoslava a nové připravované mapy Bratislava 2008/II udělal aspoň jednu křižovatku - ale neudělal jsem nic. Opět. Tentokrát je to o to horší, že jsem ho nepustil ani pro svoje soukromé jízdy. Ani jsem neměl chuť střihat něco staršího. 

Aby sem byl duševně znechucený, že mě nepotěší ani OMSI a ani mě nic nepřiměje ho pustit, to tu snad ještě nikdy nebylo. Ve čtvrtek jsem dokonce začal hledat ve svém stařičkém archivu jedno konkrétní DVD, kde mám uložený videoklipy dvou písniček, jenž mě už před rokem 2000 dokázaly pohladit po duši.

DVD není :-(

Snad ho ještě najdu, až ho budu hledat klidu. Ostatně i stejný problém byl s Youtube - zkusil jsem tu písničku hledat a i její klip, byť jsem věděl, že Youtube vznikl snad až v roce 2005). Na první hledání ve čtvrtek jsem nacházel jen remixy.

A bum ho - přidáním jednoho klíčového slova klip mám. Bohužel opět přezpívané :-( Anebo mi neslouží paměť? 


Hledal jsem tedy dál a tato verze mi poslechově přijde nejblíže onomu originálu, který jsem - bohužel - prozatím nenašel