Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 18. září 2021

To jsem (trochu) přehnal

Hodně přemýšlím o tomto REMAKE snu a současně ho srovnávám s realitou... a také přemýšlím o současném dění, které ale se snem zdánlivě nesouvisí

Přicházím po dvoře k zadnímu vchodu domku sloužícího jako výminek, kde žila dlouho má babička, jež je v reálu mrtvá už docela dlouho, a na výminku už nikdo nebydlí, takže chátrá. A tak i ve snu nevypadá úplně dobře, stojí nahnutě na jednu stranu, takže ani dřevěné dveře nejdou snadno otevřít. 

Posléze vystoupám do poloviny schodů, kde je mezi zdí a schody malá dírka a tam se zastavuji. Nejsem zcela spokojen se stavem domu, který se chci pokusit obnovit.

Sesílám tedy kouzlo, v rámci něhož žádám o obnovu stavu domu hlavně zdi a schody, ty zmiňuji. A pak do díry doslova nalévám z rukou manu (tj. energii pro kouzlo). Po dvou vteřinách udělám bleskovou diagnostiku - díra není zaplněna, zdá se, že dům ještě potřebuje trošku many navíc, aby se vzpamatoval. 

Nalívám další dvě vteřiny, a stále nic, přidávám další dvě vteřiny, to už mě lehce zabolí u žaludku, což znamená že jdu přes svojí magickou sílu, že se přepínám. Po dalších dvou vteřinách je díra konečně zaplněna, v chodbě se trošku rozsvítí, což mě malinko zarazí, ale ještě kouzlo dokončím, aby mana znovu neunikla, neboli uzavírám díru. Pak se rozhlédnu, abych zjistil škody, které jsem napáchal.

"To jsem přehnal" konstatuji, když zjistím, proč je na vrchu schodů v chodbě světleji. Zdejší zeď kolem dveří do dalšího pokoje je vymalována na bílo, po stěnách je udělaný váleček (pro budoucí generace: Válečkem se maloval obrazec jednou barvou typicky na bílou zeď, přičemž obrazec byl na válečku předem dán - pro detailnější vysvětlení si pusťte druhý díl českého sitkomu "Taková normální rodinka" díl druhý: - https://www.ceskatelevize.cz/porady/899654-takova-normalni-rodinka/dily/ )

Otevírám dveře do pokoje a ten je také vymalován do bíla, všechen nábytek je ve stavu, kdy se tento pokoj aktivně používal. Další místnosti jako chodba, špajz, opět krásně do bíla. A v další místnosti... a to valím  překvapeně oči...

"Ahoj babi!!" říkám radostně, babička sedící u stolu v kuchyni, opět krásně do bíla vymalované, se na mě otočí a ptá se: "Jak bylo v práci?", na což ji něco kratičce odpovím, ale to už se sen trhá a končí...

Pokud bych šel (tehdejším) reálnem ohledně malování, tak mi přijde, že v místě, kde mluvím ve snu o přehánění se malovalo jen tehdy, když zbyla barva, na druhou stranu tato chodba má většinu ploch kamennou, tedy bez omítky. Inu, starý kamenný dům..

Jak moc pravdivý by byl hovor s babičkou v reálu mohu posoudit jen z těch tří let, kdy už jsem pracoval a jezdil za babičkou v létě na víkendy, kdy se ale babička přímo na práci nikdy neptala. Na to jak se mám, to samozřejmě ano.

Ale je tu otázka jiná - proč právě tento sen a právě teď? Navíc, jak jsem psal už výše, je to REMAKE, neboli už tu sen s tím dějem byl. Tenkrát to bylo o tom, že kdosi celý dům začaroval, ale neuvědomuji si proč...

A tak otázky zůstávají. 

Má-li to ale být odezva na nejaktuálnější dění v reálu, tak by to znamenalo, že se vše vrací (vrátí?) do normálních kolejí...