Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 17. září 2021

Kristiáne, vstávej

Skladbu "Kristiáne vstávej" nazpívala zpěvačka Bára Basiková před mnoha lety a já sám ji zmiňoval v listopadu 2012 v článku Co jsem to jenom proboha poslouchal (42.)

Opětovně na ni letos přišel čas, protože jsem si pořídil Walkmana na magnetofonové kazety a po letech se dostal právě k této skladbě. 

Kdo četl včerejší sen, tak ví, že právě tato skladba "na přemýšlení" mě momentálně doprovází v okamžiku, kdy přemýšlím nad tím, co jsem řekl na konci srpna a co se mi teď vrátilo zpět. Reagovat na to budu muset...

Původní verze:

Z jednoho LIVE vysílání natáčeného z televize jsem si nahrál novější verzi, která na kazetě zní dobře a dle mě i lépe než originál, jenomže při pokusu o převod do MP3 a pak následně do formátu pro Youtube docela hodně utrpěla.... Což mě mrzí

A tak poslouchám daný LIVE koncert už podruhé dokolečka a snažím se srovnat myšlenky.

Nedobře převedená verze:
 

Doba se mění a někdy dost rychle, i v písničce. Nejnovější verze zní jinak a jinak by měla znít i má reakce ke kamarádce na tehdejší dění. 

Zřejmě jsem tehdy měl reagovat ne tak mnohoznačně, anebo jsem neměl provádět vysvětlování své tehdejší reakce tak dopodrobna.

Nejnovější verze:
 

Jednoduchá jednoslovná otázka "Proč?" tak rezonuje celým děním. Nevím, jestli ten dopis dnes vůbec dokončím a zda budu mít odvahu jej odeslat (hned po dopsání) :-(