Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 4. září 2011

Zpět v čase + Smutek v duši

Dnešní příspěvek patří k těm, který se mi píšou těžce. Nějak na mě dolehlo víc negativních věcí, než bych čekal. Za některé si mohu sám - neumím říkat "ne", neumím se zaseknout na hranici, kterou jsem si stanovil za nepřekročitelnou.

Děje se toho dost a v jedné situaci jsem stále váhavým střelcem a přitom radím všem okolo, že toto nemají dělat. V pondělí do toho budu muset říznout, už je to neudržitelné.

Ale pojďme zpět v čase. Poměrně dost článků jsem napsal o wikileaks (mimochodem, schválně si zkuste slovo wikileaks vyhledat u mě na blogu - já to zkusil a vyhledavač mi tvrdil, že takové slovo v mém blogu není, na ostatní slova ale reaguje správně ...) a ona se nám opět vrací na scénu, neboť WikiLeaks zveřejnil několik depeší týkajících se Česka [ČT 24]. Krásný shrnující článek o českém příspěvku do amerických depeší...

Kolem amerických depeší, jenž náhle skokově přibyly na wikileaks se ale objevuje několik ale. Pokud sem to zachytil správně, tak Wikileaks někde nechal povalovat soubor s depešemi, kde ale ještě nebyly vymazány jména informátorů. Hesla sdělil novinářům z plátku Gurdian. A prý že to jsou hesla, která do pár hodin budou zneplatněna. Novináři se hájí, že právě proto je dali do své knihy včetně místa, kde ty soubory čekají na zpracování. Příběh měl pokračovat dál tak, že si ony texty stáhlo několik lidí a teď jsou depeše volně ke stažení. Proto prý taky wikileaks zveřejnily depeše rovněž v necenzurované tvaru. Chudáci informátoři zmiňovaní v depeších jako dodavatelé oněch informací, kolik jich přežije následující dva roky? Mám pochyby ...
Můžeme v tom hledat mnoho příběhů a najít si svou pravdu, třeba tu o tom, že to majitel wikileaks takto udělal schválně... Server novinky si nalezl svůj příběh o význmných českých ženách. Myslíte, že žádné nemáme? Nu, jsou lidé, kteří si to nemyslí.

Velvyslanec USA sepsal v roce 2007 seznam významných českých žen

Smutek v duši mi kromě wikileaks způsobila i jedna událost, která čechy celých osm měsíců od svého začátku nezasáhla - jsou to bomby či atrapy bomb i obchodních domů IKEA. Nepsal jsem o ní, právě z tohoto důvodu, přišlo mi, že je to jen obyčejné vydírání. A hle - u jedné z pražských Ikeí, nebo snad přímo v ní byl nalezen balíček, který přiměl policii i nějakého manažera Ikei, aby nechal uzavřít i tři zbývající české obchody této firmy. Co se z toho vyklube je těžko říct, (tenhle kousek textu si předepisuji jen nějaké 4 hodiny po znovuotevření postižené prodejny)....
.... .... ....