Měl jsem dnes při jízdě za kamarádem na akci zvanou "Apetit festival" poznat několik dopravních společností a porovnávat kvalitu služeb, abych pak při přestupu na Pardubickém nádraží chytil slušný zmatek.
Ale popořádku.
Nejprve jsem se potřeboval dostat z naší vesnice až do Prahy, takže jsem popojel do jednoho většího města, kde jsem nastoupil do autobusu Studentagency označený jako "Fun a Relax", který má pro každého cestujícího vlastní obrazovečku v sedadle cestujícího sedící před ním. Nu což, využil jsem ji, jen v tomto konkrétním autobuse nefungovala wifi a spojení na internet...
Update 30.6.2013 15:00 - Pro změnu cesta zpět a tatáž společnost, tentýž typ vozu. Pro změnu vůbec nešly obrazovečky. Začínám mít dojem, že na okrajové vnitrostátní linky jsou nasazovány tyto vozy, protože bude málo stěžujících a ostatně - ať jsou rádi, že tu jezdíme, že? Doufám, že nemám pravdu...
Když porovnám obě jízdy s dalšími společnostmi jezdící tuto trasu, pak mám dojem, že se poslední dobou snaží všechny o pohodlí cestujících a nenasazují na tyto linky staré rachotiny, ale současně to není na 100%...
Část trasy jsem pak jel Pendolinem (a zpět Regiojetem) a zde musím konstatovat, že se České dráhy snaží konkurovat právě StudentAgency a jejím vlakům, ale rychlost obsluhy poněkud ještě vázne, ale jejich Welcome drink oproti tomu měl možnost výběru - bublinkatá nebo klasická voda z malé lahvičky. Každopádně jsem pochopil výtku kamaráda - Pendolino není pro tlouštíky. V obou případech jsem měl samostatné sedadlo u okna v "openspace", ale uvolnit se v Pendolinu mi nějak nešlo.
A teď konečně k matoucím nápisům - v Pardubicích jsem měl čtyři minuty na přestup, takže jsem to bral trošku rychleji, než bych se normálně v klidu přesunul, ale hledané první nástupiště respektive odbočku k němu bych ze směru od vyššího nástupiště přehlédl, dokonce jsem se v podchodu vrátil k odbočce ke druhému nástupišti, abych si řádně prohlédl ceduli s odjezdy.
Z prvního nástupiště měly odjíždět dva vlaky současně, ale když jsem vyběhl nahoru, byly oba vlaky spojeny v jednu soupravu - zjevně se někde rozdělují po cestě. Z podchodu jsem navíc vyběhl na středu této soupravy a nápis, který u tohoto středu spojené soupravy mi nepomohl. v položce směr svítilo: "vzadu Chrudim", což bylo mé další přestupní místo. Otázka zbývala jediná - který konec vlaku je který, když pro mě "vzadu" byly oba konce?
Nebudu vás napínat, zvolil jsem špatný konec, popoběhl k němu, ale nebyl jsem tak blbý, abych si to začerstva neověřil u průvodčího. Takže jsem se proběhl ještě jednou, nastoupil, souprava zavřela dveře a odjela. Jaké štěstí, že oba vlaky byly sestaveny z rozdílných typů souprav, takže se mi nemohl povést "vtip" s prostředním vagonem a nejasným cílem určením. Jel jsem Regionovou a kdyby to byla souprava s polepem, který jsem měl možnost vidět v neděli, tak bych asi nezaváhal. :-)