Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 28. června 2013

Některé nápisy jsou slušně matoucí

Měl jsem dnes při jízdě za kamarádem na akci zvanou "Apetit festival" poznat několik dopravních společností a porovnávat kvalitu služeb, abych pak při přestupu na Pardubickém nádraží chytil slušný zmatek.

Ale popořádku.

Nejprve jsem se potřeboval dostat z naší vesnice až do Prahy, takže jsem popojel do jednoho většího města, kde jsem nastoupil do autobusu Studentagency označený jako "Fun a Relax", který má pro každého cestujícího vlastní obrazovečku v sedadle cestujícího sedící před ním. Nu což, využil jsem ji, jen v tomto konkrétním autobuse nefungovala wifi a spojení na internet...

Update 30.6.2013 15:00 - Pro změnu cesta zpět a tatáž společnost, tentýž typ vozu. Pro změnu vůbec nešly obrazovečky. Začínám mít dojem, že na okrajové vnitrostátní linky jsou nasazovány tyto vozy, protože bude málo stěžujících a ostatně - ať jsou rádi, že tu jezdíme, že? Doufám, že nemám pravdu...

Když porovnám obě jízdy s dalšími společnostmi jezdící tuto trasu, pak mám dojem, že se poslední dobou snaží všechny o pohodlí cestujících a nenasazují na tyto linky staré rachotiny, ale současně to není na 100%...

Část trasy jsem pak jel Pendolinem (a zpět Regiojetem) a zde musím konstatovat, že se České dráhy snaží konkurovat právě StudentAgency a jejím vlakům, ale rychlost obsluhy poněkud ještě vázne, ale jejich Welcome drink oproti tomu měl možnost výběru - bublinkatá nebo klasická voda z malé lahvičky. Každopádně jsem pochopil výtku kamaráda - Pendolino není pro tlouštíky. V obou případech jsem měl samostatné sedadlo u okna v "openspace", ale uvolnit se v Pendolinu mi nějak nešlo.

A teď konečně k matoucím nápisům - v Pardubicích jsem měl čtyři minuty na přestup, takže jsem to bral trošku rychleji, než bych se normálně v klidu přesunul, ale hledané první nástupiště respektive odbočku k němu bych ze směru od vyššího nástupiště přehlédl, dokonce jsem se v podchodu vrátil k odbočce ke druhému nástupišti, abych si řádně prohlédl ceduli s odjezdy.

Z prvního nástupiště měly odjíždět dva vlaky současně, ale když jsem vyběhl nahoru, byly oba vlaky spojeny v jednu soupravu - zjevně se někde rozdělují po cestě. Z podchodu jsem navíc vyběhl na středu této soupravy a nápis, který u tohoto středu spojené soupravy mi nepomohl. v položce směr svítilo: "vzadu Chrudim", což bylo mé další přestupní místo. Otázka zbývala jediná - který konec vlaku je který, když pro mě "vzadu" byly oba konce?

Nebudu vás napínat, zvolil jsem špatný konec, popoběhl k němu, ale nebyl jsem tak blbý, abych si to začerstva neověřil u průvodčího. Takže jsem se proběhl ještě jednou, nastoupil, souprava zavřela dveře a odjela. Jaké štěstí, že oba vlaky byly sestaveny z rozdílných typů souprav, takže se mi nemohl povést "vtip" s prostředním vagonem a nejasným cílem určením. Jel jsem Regionovou a kdyby to byla souprava s polepem, který jsem měl možnost vidět v neděli, tak bych asi nezaváhal. :-)