Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 9. srpna 2013

Hodnocení lidí

Poslední tři dny přemýšlím, jestli není v nejmenované organizaci, respektive v některých lidech zde sdružených něco špatného, otázkou je, co všechno.

Před třemi dny za mnou přišla F* a sdělila mi, že se chystá hodnocení všech lidí a každý bude hodnotit každého, že se toto dělá i ve velkých firmách. Nadřízený hodnotí své nadřízené ale i podřízené a naopak. "Kolik už jsem psala posudků" děla F* ódy na nadnárodní firmu, v níž nyní pracuje.

Neměl jsem o tom nikomu říkat, aby se určité skupinky nedohodli a toto hodnocení shodili. Vše směřovalo k otázce, proč o tom mám vědět já. F* chtěla slyšet můj názor, zdali je to u nás uskutečnitelné ve škále známek ve škole a jak pracovat s výsledky - zcela utajit, říct konkrétní výsledek konkrétnímu člověku nebo zveřejnit an blok vše. Můj názor byl jasný - svůj výsledek chci jednoznačně znát.

A tak před dvěma dny na poslední chvilku jsem tiskl tabulky s čísly 1-5 a malým rámečkem na poznámku, které se začaly na konci porady vyplňovat. V tu chvíli dvě osoby, kteří jediní už měli připravený před sebou chlast, pochopili. "Chcete nás příště nevzít na akci" ozvalo se od nich...

V noci se jeden z nich opil tak, že dělal rambajs na celé kolo, čímž si minimálně u mě podepsal definitivní ortel. Včera, když už byl střízlivý mu dost lidí vypočítalo všechny okamžiky, kdy jej omlouvali, či přímo kryli a že už je to nebaví, zvlášť když je jasné, že letos si někdo další na ně stěžoval a kvůli tomu se ta anketa dělala.

Oficiálně se ta anketa dělala proto, aby se zjistilo, kde v týmu vznikají třenice, a výsledky doteď nikdo nezná. To mě zklamalo a doufám, že do konce září budou uvolněny....