Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 13. srpna 2013

Přežil jsem

Dnes na naší pobočku přijelo několik lidí z generálního ředitelství, ale i manažer, na nějž jsem si tu stěžoval (manažerská arogance).

Ovšem včera, když se mi nahlašovali jsem měl tak úzkou zadnici, že jsem mohl ořezávat tužky, tak velké šajby z GŘ měly přijet. Až jsem si skoro začal balit kufry...

Přijeli všichni a z dané firmy, co pro nás vyrábí programy přijeli čtyři, včetně onoho manažera. Byl jsem překvapen, jaké je to mladé ucho (oproti mě), ale navenek jsem nedal nic najevo. Jen v duchu jsem si říkal - jak rád bych tě holenku sestřelil z piedestalu, na kterém si myslíš, že stojíš.

A tak jsem - jako hostitel - zahájil jednání, mluvil tiše a v poklidu, vždy předestřel téma, přečetl chybovou hlášku z helpdesku, jež nebyla dokonale vyřešena, přidal věcný komentář a čekal na vyjádření. Pak mládenci z GŘ zformulovali nějaký úkol (občas i sama firma si dala úkol) a šlo se na další úkol.

V jedenáct hodin jsem manažery "předhodil" svým kolegyním a dal si oraz. Ale furt jsem cítil, že to není ono, že jsem milého manažera teprve na piedestalu jenom rozvyklal, byť ředitelka pobočky mi pochvalně řekla, že jsem na ně tvrdej, ale věcnej. (To věcnej řekla obdivně, protože občas takový nebývám)

Pak zazvonil telefon z pobočky J* a kolega mi řekl jen: "Přečti si email (ode mě)". Ucho se mi rozpálilo od toho, jaký z kolegy sálal vztek. Naklusal jsem k sobě a přečetl jej. Byl krátký - byl to odkaz na helpdesk - proklikl jsem jej, přečetl odpověď a věděl, že mám v ruce to, co jsem chtěl. Arogantní odpověď nějakého řaďáka k programu, který manažuje onen člověk.

Skoro mi ho bylo líto, když se vrátil od kolegyň a vypadal zdrchaně, tak jsem zařadil ještě jeden bod a až pak rozdal všem ofocenou obrazovku se spadlým programem a jal se předčítat text odpovědi, že za to může framewrk a že to odstraňovat nebudou. To ticho, když jsem skončil... A tak jsem do toho postupně rýpl dvěma větami - že já taky programoval a tyto chyby frameworku jsme velmi poctivě ošetřovali, a otázkou, co na to GŘ. Coby, nelíbilo se jim to...

A tak jsem vyhrál a tiše doufám, že to nebude vítězství Pyrrhovo. Mám reakci jak od lidiček z GŘ tak i zprostředkovaně z té firmy - prý jsem byl věcný, klidný a jednání dobře vedl k cíli...

Ovšem pocit ze včereška, že se na mě sesypou všichni, i ty šajby z GŘ, mě tedy děsí i teď. Asi si to moc beru