Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

čtvrtek 4. října 2018

Várka tří snů

Dívám se dívám do blogu a zjišťuji, že tři sny nejsou popsány. Ten třetí, co se mi zdál na středeční ráno, u toho je to logické :-) No a u těch prvních dvou jsem trošku váhal, zda zveřejnit

Televizni sen se spolkem, jehož jméno se na blogu nevyslovuje

Sen je v podstatě velice krátký. Jsem v místnosti, kde je vypnutá "německá" televize. Ta se náhle zapne, takže mám jen pár sekund na to, abych zmizel a nebyl díky jejímu obrazu "zamrznut v čase a prostoru". Samozřejmě dělám nejprve rychlý pokus o vypnutí televize, ale to se mi snad ve snech nepovedlo nikdy. V místnosti je nás povícero a já typicky v těchto snech zachraňuji sám sebe, ale tentokrát to bylo jiné. Milou televizi čapnu, otáčím ji do druhé místnosti, kde jsou dva jedinci (jež znáte z opileckého příběhu letošní akce MM*) spolu s někým třetím. "Sorry, lepší řešení neznám" říkám jízlivě a vidím, jak ten nejtlustší z nich zkouší zdrhnout z dosahu. Ale postupně zpomaluje až se zastaví. V tu chvíli raději mizím taky...

Televizní sen se sestrou z P*

Opětovně kratinký sen, navíc Remake. Sedíme v obýváku sestry (v původním bytě) a díváme se na televizi. Vtom obraz zmizí a o vteřinu později naskočil ten samý, ale dvojatý. "Televize odchází" zaječel jsem a klusal ven z místnosti, zatímco manžel mé sestry se to snaží zachránit. To já ostatně taky, protože v chodbě na lednici je další obrazovka, jež má dotykové vlastnosti a je na ní ten samý obraz co na televizi. S jednou vyjímkou: Přesně uprostřed je vykresleno dotykové tlačítko s nápisy. Mačkám ho poprvé, podruhé, mělo by reagovat a velkou televizi vypnout a problém odblokovat. Ale ono ne. "Ále, vždyť je to jedno", mávnu nad tím rukou...

Sen tím skončil a vzhledem ke vztahům s dotyčným mi to po probuzení bylo i jedno, že to tak dopadlo.

Příběh s Vyvernou

( obrázek Vyverny např. zde: https://www.sashe.sk/Chrysopa/detail/vyverna )

Sen začíná v oblasti, kde jsem vykonával svoji první práci, který skoro sousedil s chemičkou. Ve snu je chemička o dost blíž, ale stále je tam ještě mezi areály volná loučka. Ale přítomnost chemičky, kterou vede hamižný ředitel neštítící se čehokoliv je nebezpečná. Navíc se to, co se za chvíli stane už jednou stalo. Tolik k úvodu

Ale ke snu. Jsem venku těsně u budovy a dívám se směrem na chemičku, kde se ozve první výbuch. Doslova a do písmene ve stejné tisícině vteřiny skáču do budovy, kde je velké prosklené okno se sakra pevným sklem. A to už letí naším směrem cucky čehosi, co vypadá jako čerstvě pražené zrnka kukuřice, která pukla a dělají takovou tu bílou hmotu. Akorát je to větší a dopad na lidské tělo nejenom dost bolí, ale pozření by vás zřejmě proměnilo v cosi ...hm ... nechutného. "Ředitel zase hamouní, vyrábí bojový plyn a bouchlo mu to" řeknu naštvaně. To už ale kolegyně vyhlašuje evakuaci do blízkého cca 7 km vzdáleného města, s tím, že mě prosí, abych ji na náměstí pomohl organizovat helpline. Otázkou je, jestli pro lidi, co pracovali u nás a byli správně evakuováni, nebo naopak pro příbuzné lidí, kteří evakuováni nebyli, nebo byli evakuováni jinam....

... O několik hodin později jsem už v blízkosti chemičky. Je noc, otázkou je jestli skutečná, nebo díky nějakému dalšímu úniku černočerného kouře z chemičky. Ale ve vzduchu něco je - taková drobounká zrnka, která mě při dotyku i přes oblečení nepěkně pálí. Umím kouzla, takže vzlétám přímo vzhůru....

.... O další čas později jsem opět v práci, ale je jasné, že přes nádvoří se do budovy, kde mám pracovat, nedostaneme. Budeme muset jít strašlivě rozsáhlým podzemím a já se tvářím že neznám cestu, respektive že jí ještě nemám pořádně naučenu. Dva lidé s přilbami se ke mě hlásí, že půjdou se mnou, ale já se (v duchu?) tvářím, že já s nimi nepůjdu a hledám jinou dvojici. Tu nacházím, protože jsou to moji starší spolupracovníci a prosím je, aby mě dnes (naposledy) provedli skrz bludiště chodeb.

Nevím, který z těch čtyř si ze mě dělal následně srandu a schválně vrazil do zdi  na jedné odbočce, ještě se pitomě smál, že ho ovládám, ale nechal jsem to být a všechny je nechal před sebou. A odbočil jinam....

Tohle podzemí totiž nejenom vedlo pod našimi budovami, ale i pod chemičkou a bůhví kam všude dál. Pro mě bylo důležité se dostat do míst, kde mě čekal můj spolupracovník z reálné práce Z* s níž jsme vyšli na ochoz nějaké bývalé tovární haly. "Hledej P* (našeho dalšího kamaráda z dračáku) já budu bránit Vyverně!" dal mi Z* pokyn.

A tak se za pomocí létacího kouzla snáším k podlaze a ve stavu vodorovném poletuji nad podlahou, kde leží figurky, jako by vypadly z kinder vejce. To jsou proměnění lidé, které si takto Vyverna sbírala. Našeho kamaráda proměněného ve figurku nevidím, zato asi dva potápěče, traktoristu, nedojezené stehno z kuřete....

Kolega zatím také za pomocí létajícího kouzla létá a kličkuje a Vyverna ho zjevně chce do sbírky, protože má připravenu svojí proměňovací deku a létá za ním jako divá. "Vyměníme se, nevidím ho", křiknu a jdu na věc.

Z pohledu Vyverny jsem byl blíž nebo jsem byl lákavější cíl, takže se za mnou pustila a kolega Z* měl štěstí a klid, aby nalezl nejenom P* ale i figurku další kamarádky. A pak se vyverna částečně proměnila v člověka (dívka s krátce střiženými rezavými vlasy) a já, který se zdánlivě opíral o boční stěnu byl strašlivě lákavý a bezmocný cíl. Deka byla hozena a dopadla na mě....

Ale ...

Ve figurku jsem se neproměnil. A to proto, že z nějakého důvodu mi deka nepřekryla hlavu, ale hlavně se neomotala kolem nohou. Celý ten fígl s proměňováním byl totiž ten, že byla začarovaná podlaha a ten, kdo by se jí dotkl by se právě proměnil ve figurku. A měl jsem takto dopadnout i já, protože se deka měla omotat hlavně kolem mých kotníků a stáhnout mě dolů, případně jsem s přikrytou hlavou tam mohl dezorientovaně doletět dolů a dotknout se jí já. 

Jenomže ono ne. Jak jsem se totiž vznášel u zdi, měl jsem ohnuté nohy v kolenou a zastrčené za sebe, takže jsem se kopal patami do své zadnice.

Vyverní kouzlo bylo zlomeno a tak o chvíli později stojíme ve výtahu (či kovové místnosti) já, kolega Z*, náš kamarád P*, bývalá Vyverna a kamarádka, která se raději plíží za naše záda, aby byla od bývavé vyverny, nyní již definitivně trošku urostlejší dívky, co nejdál.

Tím sen skončil a já se vzbudil šťasten. Takto to mělo dopadnout.

PS: Sen přišel proto, že jsem si chtěl hned ráno zaplatit účast na dalších "RVHP", takže udělat přihlášku a na variabilní symbol poslat penízky, z nichž se platí elektrika a nějaké administrativní poplatky