Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 31. srpna 2011

Nová témata

Na to, jak jsem se bál vyschnutí nápadů na témata, pak musím říci, že se v měsíci srpnu opravdu urodilo a díky tomu, že jsem měl navíc čas na starší emaily, poznámkové papírky a další pomůcky, kam si zaznamenávám úkoly, tedy mám o čem psát.

V pondělí a úterý zůstávají stálice - tedy shrnutí a moudro dne. Ve středu se chci věnovat pár věcem kolem Facebooku a dalších sociálních sítí...

Ve čtvrtek bych se rád věnoval situaci na úřadech práce, která není zdravá. Pracuje mi tam pár kamarádů, takže mám nejenom povšechný přehled.

Po vážném čtvrtku následují už jen volnější témata, respektive témata, která nebudou vyvolávat bouře. V pátek rubrika "zpět v čase", kdy se chci vrátit k nějaké události popsané zde na blogu, nebo připomenout cosi z mých poznámkových pomůcek. Na všechny soboty mám připravené kratší vtipy, abych v neděli zveřejnil buď nějaké ty fotéčky, případně cosi, co se nevešlo do jiné rubriky.

úterý 30. srpna 2011

O co jde Kalouskovi (2.)

Před pár dny jsem tu psal aktuální noticku na téma kolem jistého úředníka B., jehož podivný výrok na jistého muže z vlády ze strany TOP09 přiměl veškeré ministry této strany k nechození na vládu. [O co jde Kalouskovi]

Už od včerejšího pozdního večera vnímám, že proskakují zprávy o tom, že úředník B. bude z postu personálního šéfa odvolán. Domníval jsem se, že se z něj stane "prostý úředník MŠk", jenže ouha, on z něj bude vícekancléř pro majetkové záležitosti na onom ministerstvu.

Odvolání směrem vzhůru? No nevím nevím, všechno je jednou poprvé, ale jestlipak to není poněkud špatně? A jak to vidí web strany TOP09 ?

"Schwarzenberg přiměl Dobeše k odvolání Bátory"
Kalousek: "Jsem rád, že pan předseda Schwarzenberg uplatnil svou autoritu, tam kde selhala autorita pana premiéra, a že ten člověk ve funkci personálního ředitele nebude"
Jiný názor říká: Ministr Dobeš odhalil: Krizi Bátora vyřešil Nečas. Kalousek nedělal nic [parlamentní listy]

Pohled odjinud:
 PS: Zkusil jsem dohledat nějaké pokračování k domněnce, kterou jsem zmiňoval v prvním článku - že to Kalousek dělá pro neschválení změn daní pro hazardní hry. Pokračování na netu není, možná i proto, že nějaké ty změny daní přes vládu prošly. Co s tím ale udělá sněmovna je ve hvězdách...

Dodatek po zveřejnění:
Název hry O Bátoru je krycí. Kdo uhodne, o co se skutečně hraje, může se spravedlivě naštvat a dát si panáka. Kdo neuhodne, může stranit bátorovcům nebo antibátorovcům. Rozhodně ale není elegantní řešení kvůli panu Bátorovi pořádat domácí rozbroje. Vždyť je to jen hra, nejde o život.
... říká na svém blogu Jana Šimonová  - http://janasimonova.blog.idnes.cz/c/207865/Hra-o-Batoru.html

Vynálezce telefonu ...

Když Graham Bell vynalezl telefon, měl už tři zmeškané hovory od Járy Cimrmana.

pondělí 29. srpna 2011

Krátké shrnutí sedmi dnů (34.)

Děs a hrůza mě jímala celý týden a dodělalo to páteční školení, kdy nám byla předvedena aplikace, jíž máme za necelých 30 dnů oficiálně používat, ale hotová tedy není, to tedy ne...

Má to být nová generace jednoho jistého softwaru, který se už přes 15 let používá, jenže jaksi tvůrci této verze se jaksi pozapomněli podívat na tu verzi starší a některé funkčnosti, které si dost lidí vydupalo, tam prostě nejsou. Ba co hůř, chybí i nejzákladnější funkce, které jsou potřeba co pět minut. Škoda mluvit...

Jediné, co jsem kromě rychlého dodělávání školních povinností dělal byly dvě návštěvy kamarádů, ale ani ty mi nějak moc radosti do života nepřidaly, minimálně ta první ne. F* má jasnou krizi středního věku, zahodil za hlavu vše, co dělal doposud, ale horko těžko si za své koníčky a činnosti hledá náhradu. Pokoušel jsem se jej navrátit k jedné věci, kterou doteď dělal a dělal ji velmi dobře, ale jestli se mi to povedlo, to uvidím až v druhé půlce září...

Druhá z návštěv byla veselejší, kamarád Str* se dokázal vyhrabat z počínající rakoviny, jen jaksi dostaly přednost závody F1 před tím, aby se mi řádně věnoval, ale budiž mu to odpuštěno, přeci jen byl svého času i závodník po různých rallye, a já se alespoň poučil co je na F1 závodech nového. Po skončení závodů jsme si měli co vyprávět nejenom nich, ale hodně jsem se poučil na téma chalupaření, tábory a tak...

Je dobré mít kamarády, kteří se nevěnují počítačům, a kteří mají co říct, protože mají rohled, což Str* a pár dalších mých kamarádů splňuje, takže mohu přepnout ze svého počítačového stereotypu :-)

neděle 28. srpna 2011

sobota 27. srpna 2011

Lidice - oběť rituálu černé magie ?!?

V červenci jsem tu psal o filmu Lidice, který jsem shlédl a v půlce srpna o dalších vypálených obcích. Tak nějak jsem očekával, že se určitě něco objeví. A taky že ano.

Dostala se mi do rukou tiskovina Květy, což býval za dob totality jeden z mála časopisů, který se dostal mezi lid, a v něm je článek "Vypálení Lidic: Krutý rituál nacistů"

Musím říci, že mě ten článek "rozbil" a znechutil, ale dokončil to Google, kam jsem zadal správná klíčová slova, abych zjistil, že se o tomto psalo už před lety ....

Ať už to je pravda nebo není, je mi z toho zle :-(

pátek 26. srpna 2011

Raketová tramvaj

Tak jsem zase jezdil jako cestující v německé tramvaji, mohl bych si dovolit říci, a dodat, že to byl remake jednoho starého snu.

Jedu na meziměstské tramvajové trati a jednoznačně jedu v tramvaji německé. Sedím si na sesli pro cestující, na první sesli vlevo hned za řidičem. To by snad ještě šlo “přežít”, ale zjevně jsem VIP cestující, protože přede mnou v panelu je zásuvka, v ní je zapojená nabíječka na kameru, ta je zapojená samozřejmě v kameře, přičemž ta je zapnuta a natočena doleva, kde točí jakýsi technický projekt superrychlé tramvaje.



Přeskočím do jiného snu, kde jsem toto měl také. Je to cosi jako tramvaj jezdící na principu maglevu, kdy z konečné “vystřelí” vůz, který ohromnou rychlostí projede první polovinu meziměstské tratě, pak se zbrzdí a ve smyčkách sjede z nadzemní dráhy dolů k zastávce. V tomto snu mi německý řidič vysvětluje: “Je to skvělý projekt, jezdící několik set kilometrů v hodině, díky němuž se lidé hodně rychle dostanou sem do práce. Bohužel je dost poruchový”. Kdo zná mé sny, ví, jaké to má důsledky pro cestující :-(



Zrovna teď si to před mými zraky hasí jeden vůz, zbržďuje a najíždí do smyčky před zastávkou, jenže je jasné, že to nedotočím, neboť i my vjíždíme do zastávky, a zastávková budka na naší trati mi zacloní onen dojezd. Zkonstatuji to i nahlas a začínám si balit techniku, neboť na příští zastávce chci přestoupit na bus 11.



Řidičce E*M* (v reálu šachové kamarádce), řídící tramvaj typu T6 je to skoro jedno, mám zaplaceno, ona striktně dodržuje jízdní řád, takže protože zde nevystupuji, pokračuje plynule dál na mojí přestupní zastávku.



Zde už se klasická tramvajová trať, po které jedeme, odchyluje částečně od reálu, neboť na naší straně jsou u nástupiště dvě koleje, ale na tu vzdálenější se nejde dostat z nástupiště, je používaná jako odstavná. Mě polekala jiná věc, tramvaj má číslo 11. To že stála na odstavné koleji i s lidmi mě nepolekalo, prostě dávala přednost tramvaji německé, v níž přijíždím, aby mohla plynule projet, neboť do ní nějak moc lidí nastupovat nebude. Takže vystupuji jako jediný a tramvaj pokračuje prázdná(?) dál.



Tramvaj č.11 je česká, klasická T3 a je to dvojvůz, už od pohledu je plná a to ještě čeká X desítek lidí, až teď popojede vpřed a nacouvá zpět, aby se tam pokusili narvat. Nechávám tu tramvaj odjet, jednak se nechci mačkat a jednak mé reálné já mělo v tomto momentě pocit, že bych mohl v některých lidech vyvolat nevraživost - mohl jsem si dovolit přijet v německé neporuchové tramvaji....

Mám čas se dívat na přijíždějící vozy v protisměru, jsou to dvě “jednočata”, nízko posazené tramvaje T2 natřené na hnědo. Zjevně to jsou vozy pro české cestující, které byly na trať poslané “ze zoufalství”, což dokazuje hned první vůz. Na předním skle má nalepený nápis “Pracovní vůz” a vedle něho izolační páskou nalepené umělohmotné číslo linky 2 (která v reálu v tomto místě nemá co dělat. Vůz se ošklivě kymácí a já v prvopočátku nechápu proč, trať je tu hladká, ale když vůz nabere lidi a poodjede, vidím, že na pravé straně vozu jsou přidělané vodorovné rošty, na nichž sedí další cestující, kteří už se dovnitř nevešli. Druhý z vozů je linka 3.



Pokud jsem svým reálným já pochytil správně následnou situaci, pak se stalo to, že vodorovný rošt narazil do sloupu trakčního vedení, nebo že projel tak blízko něj, že to lidi z toho roštu srazilo na zem. A zranilo …................................. Byl to mžik, co se toto stalo, proto si nejsem pořádně jist, co se doopravdy stalo. Představa, že by někdo měl ty rošty špatně vyměřené, nebo tam byla nějaká schválnost, mě děsí.



Každopádně já jdu pěšky, což je risk, protože jdu pod trakčním vedením. Hned, jak to bylo jen trošku možné, vznesl jsem se a mezi dráty šikovně proletěl. V cíli jsem zjevně přistál v pohodě, neboť sen pokračuje tím, že vejdu do budovy, která vypadá jako výukové středisko, přičemž klienti jsou ubytováni hromadně, jen já mám místnůstku zvlášť. Zdravím osazenstvo, odmykám si svojí komůrku a sen končí …