Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 21. listopadu 2011

Krátké shrnutí sedmi dnů (46.)

pondělí - šok z kolegy, který nedokázal udělat žádost o certifikát, úterní zapomnětlivost šéfa, ve středu se seznamoval nový vrchní šéf s pobočkami, ale sešel se jen s "vrchností". Až tak stručně jde shrnout "hrůzy" tohoto týdne... A jak rád bych psal o něčem opačném. Naštěstí se i to dá v mém týdnu najít
V to pondělí přijel technik vyrábějící certifikáty a byl posazen do mé kanceláře, což bylo v pohodě, protože v mé rohové kanceláři je pro tyto účely vyhrazen jeden stůl. Kolegové mi tam dotáhli tiskárnu a pochopitelně jí úspěšně zapojili do prodlužovačky s nápisem "UPS", takže při rozjezdu tiskárny se ozýval strašlivý jekot sirény, neboť spotřeba byla vyšší než UPSkou garantovaných 1,5 A na jednu zásuvku. Nikomu to nevadilo, tedy pochopitelně až na mě, protože mi díky málem restartoval počítač na UPSku připojený. Náprava byla snadná....

Pak jsem začal sledovat vytváření certifikátů, napoprvé se nezadařilo, napodruhé ne a to už mi zavánělo nějakou chybou mého kolegy, zvlášť když začali hledat chybu v pomlčkách v názvu naší pobočky. Trvalo to celé 45 minut, což byl i můj rekord, ale dneska jsem chtěl, aby se v tom můj kolega vykoupal - už mě nebaví to, jak na mě všichni mí kolegové spoléhají, že já vím a ochotně poradím ba i převezmu práci.

Pán vyrábějící certifikáty to nevydržel a protože si už 15 let tykáme, přivolal si mě na pomoc. Ukázal mi, jak se to jeví v jeho systému, kam se přináší na flashce žádost vyrobená mým kolegou. To už mě bylo definitivně jasné co se dělo - kolega vytvářel žádosti o certifikát na nesprávné webové adrese. Hned jsem to řekl nahlas, takže to slyšelo všech sedm lidí ze čtyř poboček, co už stálo ve frontě. Kolegovi jsem přepingl emailem správnou adresu a očekával, že za 30 sekund vyrobí první žádost, rychle ji dodá našemu výrobci certifikátu a vrhne se na další. Ale ono ne. Po čtyřech minutách zavolal, že se mu ta žádost nechce vytvořit a že na to sere. Když jsem viděl, že to stojí v místě, kde je napsáno (bohužel velmi drobným písmem) "pohybujte myší, aby se vygenerovala náhodná šifra", polkl jsem a šel si to udělat sám. Za tři minuty bylo připraveno všech osm žádostí a mohlo se začít vydávat certifikáty - za 8 x 3 minuty bylo vymalováno............

Úterý nemá cenu příliš popisovat - šéf zapomněl, že jsem jel na pobočky dělat předpřípravu naší velké migrace a tahal mě na hlavní pobočku. Byl jsem ale v právu i kvůli jiné věci - v mé Pracovní náplni je věta, že jsem osobně zodpovědný za XXXXX [sorry, tohle nechci zveřejnit na plnou hubu] a to jsem v tu chvíli zrovna dělal, když mě chtěl tahat....

Středa - prakticky celý den se věnuji naší migraci. Zjistil jsem, že přestože jsem udělal návod krok za krokem, mí kolegové to začali dělat až dnes pod mým dozorem. Odpolední vlnu migrací jsem udělal raději sám a pozdě večer jsem si nastražil na páteční ráno další vlnu

V pátek ráno v 7:15 jsem si zadal požadavek na helpdesk, aby mi ty středečně večerní exporty pro migraci někdo zpracoval. Ve 13:30 hodin jsem napsal do toho požadavku něco velmi jedovatého a hned ve 14:00 bych býval mohl pokračovat. Mělo to jeden háček, jaksi mi nepřišel email a já to zjistil o maličko později. Bohužel nešlo pokračovat, protože už mé kolegyně ve 14:01 odešly domů...

Něco opačného: Největší uspokojení nakonec přinesla hra dračí doupě, kde nás pídžej pověřil vyčištěním podzemí. Byli jsme u pídžeje v tom dni jen dva hráči, takže každému z nás dal na povel několik CPček a vzájemně jsme se zajišťovali při průchodu podzemím. Už dlouho jsem se nepobavil při hře a zároveň se musel udržoval ve střehu. A zítra bude pokračování :-)