Jak video z Ostravy napovídá, blíží se nám doba námraz ...
... kdy namrzají i troleje a přenos elektrické energie přes sběrač není tak klidný, jak by mohl být a dochází k jiskření. Když se na video podíváte a povšimnete si záběru do zrcátka, tak je vidět, že zhasíná zářivkové osvětlení uvnitř prostoru pro cestující.
Zažil jsem dvě situace dost podobné - při jedné situaci v předním voze tak zuřivě blikaly zářivky a venku se jiskřilo, až to řidič na jedné zastávce psychicky nevydržel, zářivkové osvětlení vypnul a rozsvítil nouzové žárovkové osvětlení nade dveřmi (jenž je napájeno přes baterie). Hned byl klid - jak uvnitř tak kupodivu i venku, jiskřeního bylo znatelně méně, jen při rozjezdu a dobržďování.
Druhá situace byla podobná. Dvojvůz zastavil, ale pak se nebyl schopen rozjet, protože přední vůz poskočil, udělala se ohromná jiskra a přední vůz se ponořil do tmy. Řidič stáhl a vytáhl pantograf, přední vůz naskočil ... a situace se opakovala. Asi tak napočtvrté se řidičovi či řidičce podařilo na tlačítko "průjezd myčkou" vyjet z pásma namrzlé troleje vyjet a pak už standartně zrychlit. (Tramvaje T3 při normálním rozjezdu odebírají až 400 ampér a poměrně prudce zrychluje, při stisku tlačítka "průjezd myčkou" je odběr o dost menší a tramvaj se pouze "plouží" cca 5km rychlostí...)