Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 1. srpna 2012

Řekni mi mámo/táto

Tak jako se někdo může ptát, jestli bylo dříve vejce nebo slepička, já se mohu u jedné skladby ptát: Byla dříve natočena česká verze "Řekni mi mámo" (resp. "Jak vypadá čas") či slovenská "Povedz mi otec" ?

Písničku složil Wiliam Bukový, slovenský skladatel.
Slovenský text Rudolf Skukálek
Český text Jiří Sobotka.

Na tenhle kousek jsem narazil při hledání nějakých údajů kolem Jany Belákové, kterou jsem chtěl použít jako další zpěvačku do cyklu "Po stopách zpěváků", jenže jsem našel spolehlivě jen její filmografii ... a asi tři písničky na Youtube. Ale tahle je tedy přímo nádherná, nádherná tak, že písničku kromě této slovenské zpěvačky nazpívaly i češky a hned dvě - Eva Pilarová (1965) a Hana Hegerová (1963). Eva Pilarová tuto písničku opět nazpívala v devadesátých letech (1995).

(První dvě videa neobsahují originální obraz)

Jana Beláková a Michal Belák - Povedz mi otec


Hana Hegerová - Jak vypadá čas


Na internetu je krátká ukázka z původních klipů Jany Belákové a Evy Pilarové, sestřihlé do sebe


Eva Pilarová - Řekni mi, mámo (1995)