Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 11. srpna 2012

Shrnutí uplynulého týdne (30.)

Tento týden započalo velké přepojování telefonů v naší firmě. Materiál (čti nové telefony) měl dorazit v pondělí v devět ráno a neznatelně se zpozdil, technici firmy S* měli dorazit v deset hodin, ale museli dorazit ještě před půldesátou, protože když jsem dorazil v tento čas na hlavní budovu, už tam byli. Byli tři a tak jsme je na zkoušku nechali udělat telefon mého kolegy, co je nejblíže rozvadeči, ten prošel a pak pro jistotu ještě všechny kanceláře z naší správcovské grupy. A ejhle, vynořil se první problém - historické zapojení počítačových kabelů do našeho prvního 1GB rozvaděče LAN, jenž měl být určen původně pro servery, nebylo to pravé ořechové. "Kdo chce víc, nemá nic" dalo by se říci :-)

Dva technici začali běhat po budově a montovat telefony, můj kolega jim sekundoval u rozvaděče, kde na požádání přepojoval nesprávně zapojené kabely a šlo jim to docela od ruky. Já a třetí technik od S* - velitel akce - jsme se jim spíše motali pod nohy. A protože jejich šéf je velmi rozumný chlap, podíval se na mě a bylo rozhodnuto - necháme mládence tady a půjdeme sami na budovu B*. Zde už jakási mini-LAN telefonie byla, došlo proto z naší strany nejprve k rozkonfigurování rozvaděče. Ale pak už to mělo být zdánlivě jednoduché, protože narozdíl od kolegů, kteří na kabel LAN vedoucí původně k počítači dali telefon a doplňovali kabel od telefonu k počítači, jsme my pouze měnili přístroje kus za kus. Pochopitelně, v pronajaté budově B*, kde jsme si dodatečně pronajaly další kanceláře, ale naše vedení už šetřilo, byl rozvaděč udělán levnější technologií, ale ta neumí v síťové komunikaci těmto novým telefonům předhodit správná konfigurační data. Ale technik byl šikula a věděl si rady. A protože je rozumný, grif mi prozradil a o to nám to šlo rychleji...

V úterý jsem řešil to samé na pobočce P*, stál jsem u rozvadeče a nechal placené techniky překutávat telefony. Při té příležitosti jsem zjistil, že proklamovaný úklid v rozvadeči se nekonal, že to kolega pouze slíbil, takže v jednom zařízení jsem na rozvedení signálu potřeboval 10 dírek a měl jich volných stěží šest. Holt se mi práce natáhla o 15 minut, kdy jsem hledal přepojitelné kabely a přepojoval je jinam...

Ten, kdo mi řekne, co jsem dělal ve středu, získá bod. Ano, byl jsem v práci, ale ...

To čtvrtek a pátek, kdy už polehounku stříhám metr, neb se blíží dovolená. A jako by to tušili naši nadřízení a zadávají různé malé drobné úkoly, které ale trvají. Technika odchází. Takže mě ve čtvrtek z práce vyrazila uklizečka a v pátek policajt, kteří chtěli mít budovu prázdnou a zakódovanou. Pracuji i z domova.

Asi je jasné, co se dělo v sobotu a v neděli. Klid a odpočinek a balení...