Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 7. prosince 2014

Několik odvrácených katastrof

Tento příspěvek píšu předem už v pátek a měl by vyjít ven v době, kdy budu zpět z akce spolku, jehož jméno se zde nevyslovuje.

To "měl by vyjít" není zdůrazněno bez důvodu, protože pár lidí ze spolku už v pátek mohlo nebýt. V první řadě já.

To si to tak šviháte 130 po suché dálnici a posloucháte, jak vám divně hučí kola, jež jste si sama nasazovala. Je na nich nový zimní vzorek a tak si říkáte - hm, asi jsem ztratil závažíčko, nebo jsem prohodil kola mezi sebou - prostě narušené vyvážení.

Před Prahou už mi to bylo tak divné, že jsem sjel na benzínku, tam si kola proměřil a dofouknul jedno kolo, při té příležitosti jsem dorazil jednu poklici na místo. Na chvilku to dalo pokoj, ale to bylo tím, že jsem po Praze držel nízkou rychlost. Ale už jsem věděl, že je zle. Co mi na autě odchází?

Chtěl jsem mít celou jízdu rychle za sebou a dojet to takříkajíc stůj co stůj. A tak jsem na další část jízdy zvolil hradeckou dálnici. A v nájezdu na ni byla zatáčka doleva a pak doprava. Obě jsem střihl dost rychle a prudce. V jednu chvíli bylo ticho a v druhém to hučelo a už i cvakalo. Bylo to jasné - levé zadní kolo při zátěži.

Okamžitě jsem sjel k nejbližší benzínce, zastavil a osvítil mě duch svatý. Srazil jsem poklici na levém zadním kole a s hrůzou zjistil, že mám povolené šrouby.... Samozřejmě jsem zkontroloval i ostatní kola, ale tam nic. Nechápu to, proč jen levé zadní kolo mělo povolení šrouby a proč jsem po přezutí najel už X kilometrů, ale problém se projevil až nyní.

Zbytek cesty bylo ticho a klid, pouze jsem tradičně hledal "myší díru" na závěr cesty, abych sjel v lese z hlavní silnice na neznačenou silničku, což se ve tmě, lese, mírném dešti a náznaku začínající mlhy dělalo poněkud hůře - krapínek jsem rozčiloval řidiče jedoucího za mnou, protože jsem se "coural" posledních 500 metrů po silnici první třídy sedmdesátkou....

Druhé auto jedoucí mimo dálnice ohlásilo objížďku u G*J*. a problém s mlhou, jež na objížďce neznámým terénem mohlo vést ke sjetí z krajnice. Třetí auto zapůjčila jeho kmenová řidička kamarádovi, takže po D1 se jim nic nestalo, jen 4x stáli v koloně. Čtvrté auto, patřící F* a řízené dalším kamarádem skončilo ve škarpě. (jeho první havárka), naštěstí po vytažení mohli pokračovat dále....

Tak snad jsme si to všichni vybrali...