Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 25. prosince 2017

OMSI2: Včerejší vánoční video

Včerejší video popisuji až dnes docela úmyslně, protože při jeho přípravě, kterou jsem dělal už (nebo chcete-li: AŽ) 15. prosince a prožil jsem si při jeho výrobě jednu hodně pernou chvilku. Pochopitelně až při vlastním natáčení.

Vzniklo to docela nenápadně, protože jsem se rozhodl, že natočím video vánočně a současně jako dárek (čti: video na přání se starou tramvají), což znamenalo najít si nějakou hudbu, která nespustí mechanismus vkládání reklam na Youtube za použití nesprávné hudby, respektive za použití hudby, která není zadarmo a volně k použití.

Takže jsem si v Youtubácké knihovně navolil žánr a dramatičnost a z asi deseti kousků jsem si vybral jeden, který mi zněl dobře. Vždy jsem si poslechl maximálně 30 sekund. Ale vždy bez nějaké větší citové reakce.

Plán byl jednoduchý - počkat na zelenou, pustit hudbu, najet na zastávku, otevřít dveře a do "ticha" začít mluvit.

Realita ale byla - počkání si na zelenou, puštění hudby, rozjetí se - a pak jen dojetí a pláč, protože mě dostala právě kombinace hudby, staré tramvaje a sněžení. A zřejmě i to, že jsem to videjko točil na přání pro někoho, komu bych se neodvážil věnovat zmetek. Schválně na to videjko koukněte se stopkami, trvá mi 12 vteřin, než od otevření dveří poprvé promluvím a to už jsem si i v duchu říkal, že to video budu muset stopnout, že to prostě nedám.

Dal jsem to na první dobrou, hezky celé video, mám na něj i kladné hodnocení od kamarádky, pro níž bylo točeno jako takový vánoční dar. ALE ....

Videjko si pouštím sem a tam, svým okem sleduji své chyby, které v tom videu jsou a jsem na sebe naštvaný, protože mnohým jsem mohl předejít. Některé jsem ve videu dokázal okecat (špatně hozená výhybka v první výhybně a následně jízda v protisměru budiž jedním z příkladů, kdy jsem si to uvědomil, v setině vteřiny rozhodl, že to už neubrzdím a tudíž to extra "najust" vypíchnu), ale některé si budu vyčítat hodně - například trapas s vnějšími zrcátky - kolikrát jsou ve videu vidět, než řeknu, že je tam mám od updatu? Mockrát :-(

A tak teď když víte něco z toho, co je špatně, tak se na to můžete podívat :-)



Jen za jednu chybu ve videu nemohu - v posledních 240 vteřinách videa je vidět, jak mě dohnala tramvaj NF6D, jenomže přijela jen její první část, zbylé dvě se někde cestou ztratily :-( Druhý pohled na jednu třetinu NF6D jsem už odstřihl a dal tam písmenka...

Jinak až teď při psaní blogu a poslední kontrolní projekci jsem si všiml kravinky v posledních 30 sekundách - při vypínání tramvaje zůstal jeden z přepínačů v zapnuté poloze. Stěrače. Ano, byl vypnut proud v celé tramvaji, takže po odchodu z tramvaje neběhal stěrač po skle, ale prostě je to chybka :-) Tedy abych nekecal, toho jsem si všiml už dřív, ale teď jsem si navíc zopakoval v duchu pohyby, které jsem dělal na klávesnici při onom vypínání. Chybí mi tam drnknutí prsteníčkem do dvojitého V, což jsou právě stěrače...