Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 5. května 2019

Tramvaj vyrobena vlastními silami

Také druhý den na S* přinesl sen. Je ve své podstatě docela krátký. Stojíme v našem městě u "hotelu" V* a já spolu s kamarády postáváme na chodníku a v podstatě čekáme, ze kterého směru se objeví spoj MHD. Zřejmě chceme jet do klubu, což v našem případě znamená, že máme na výběr autobus a dvě linky tramvaje.

Protože se u nás ve městě v reálu rozmohl o víkendech u MHD takzvaný "rozjezd" všech spojů z centra města naráz, tak také ve snu čekáme na tento stav. Na hodinkách mám 37. minutu nějaké hodiny, což znamená že tramvaj jedoucí na rozjezd už má maličko zpoždění a my právě proto stojíme blíže k zastávce tramvaje, ale ne přímo na ní, abychom mohli stihnout přeběhnout na autobusovou zastávku, kde v reálu projíždí autobus, ale až z rozjezdu, tedy později.

A proč to děláme? Děláme to i  proto, že stejnou taktiku používá i mnoho dalších lidí s námi, protože ani autobusy ani tramvaje nejezdí právě nejplynuleji, "rozbíjí se" mají "nehody" a tak. Což si pak nepříjemně prožijí i cestující (což znáte z jiných mých snů). Přesto je to bezpečnější, než jít pěšky, proč jinak bychom to dělali?

A pak se objevuje první tramvaj, sólo vůz.  Dopadne to očekávatelně, tramvajová zastávka je okamžitě doslova našlapaná lidmi a naše pětice se do ní nedostane, spolu s pár dalšími lidmi. Tramvaj odjede a my bychom měli utíkat na ten autobus, protože do nejbližšího "rozjezdu" už další tramvaj nepatří, přesto se objevuje DWčko, tedy dvojvozová souprava.

Málem bych zapomněl popsat vzhled vozů. Všechny vozy vypadají poskládaně z několika různých typů, čelní sklo včetně tabule s číslem linky je z autobusu, přední dveře DW jednoznačně patřily tramvaji typu T1.... a v tabuli na číslo linky je vražena fialovým písmem udělaná cedulka, zjevně přes šablonku, nesoucí nápis "Vůz vyroben vl. silami" který se do té tabulky ani nevejde, takže přečnívá vpravo. Je nám jedno, že neznáme číslo linky, nejbližší vyhybky, kde by se případně tramvaje rozdělovaly jsou až za naší výstupní zastávkou. (Ale v reálu bych s jistotou věděl linku toho DWčka, ty přes tuto zastávku jezdí právě na jedné lince)

Nasedáme, já na místo sezení (vnitřek k sezení z tramvaje T3, strojky na lístky z autobusu O305G, který jsem viděl na youtube v reálu včera před usnutím), kamarádi také sedí nebo stojí. A jedeme hezky plynule na následující zastávku. Bavíme se volně, občas se nějaké větě usmějeme, prostě jsme v báječném očekávání akce v klubu.

Jenomže nejbližší zastávka je ta "rozjezdová". A my do tohoto rozjezdu nepatříme. A před námi tramvaj, která do něj patří. A rozjezd ještě neproběhl, takže stojí.

Můžete hádat jak to dopadlo, našemu vozu se elektrodynamicky podařilo snížit rychlost pod 20km, kdy měly přilehnout špalky na kola, nebo sepnout čelisťovky, případně "bačkory" na kolejnice, což se nestalo, řidička sice dokázala předkem vozu vykolejit, ale i tak líznula levý zadní bok tramvaje před námi, přestože i ta se snažila uhnout, neb "rozjezd" právě započal a na semaforu měla zelenou. Pohyb všech tramvají se zastavil...

Zavládlo zděšení. Kolikátá nehoda to naší řidičky byla. Jestli třetí ...... Řev ptáků zde na S* za mě vyřešil toto dilema, na hodinách bylo 7:10, takže jsem překonal včerejší čas, kdy jsem se vzbudil příliš brzy...