Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 3. dubna 2020

Koronavirus - den 33. 34.

Jsem už trošku unavený, protože se mi v grafech o nakažených a vyléčených nic nehýbe (ale matematik by mi řekl, že procentuálně jdeme dolů a že tedy opatření vlády fungují), a tak asi budu psát obden.

Je to i o tom, že jedno z opatření vlády teďko hýbe naší firmou tak, že mé teoretické 3 hodiny v práci se dneska změnily na devítihodinovou šichtu a to jsem nezvládl vše a budu zítra dodělávat z domova. Asi...

Také už si čtu jen nadpisy článků, díky čemuž jsem začal spát o fous lépe. Ale něco si přečtu i tak. Třeba: Držet zarouškovaný národ do podzimu? To si neumím představit, říká Hamáček

Ono je to taky i o tom, jak hodně věříme číslům, které dává naše země a i země ostatní. Jak moc jsou pravdivá, když žádná ze zemí netestuje plošně a v jeden čas.

Zkusil jsem si to představit: Je 10. dubna a každý člověk obdržel testovací sadu na COVID-19. Funguje podobně jako těhotenské testy - kapička slin... Pokud zčervená, jste v tom a musíte se povinně nahlásit a dodržovat ostře karanténu...

Takže je to o tom, kolik lidí je otestováno a kdo všechno se na testy může dostavit. V čechách se stávalo, že lidé měli indikaci, že na testy mají jít, ale buď je vyrazili pro přetíženost, nebo výsledky nebyly klidně i 10 dnů. Viz mé předchozí posty.

Tím pádem články na téma: Čína falšuje čísla o koronaviru, tvrdí zpráva pro Bílý dům. Trump nic neví, mě uráží, a je jedno, jestli píšou o Číně, Slovensku, Itálii (tam přemýšlí o exhumaci některých těl z doby před únorem 2020 a dodatečných testech)

Naštvalo to i člověka ze Slovenska, žijící v čínské Šanghaji:


Možná proto fandím Islanďanům: Testy pro všechny a zdarma. Island ve velkém sbírá data o koronaviru

Ještě jedné věci fandím: Z ruličky si každý odstřihne filtr do své roušky, plánuje vědec z Liberce

Zpráva pro mě, schválně jestli se jí v květnu zasměju:

Premiér Andrej Babiš souhlasí s prodloužením současného nouzového stavu do 30. dubna. Tento termín chtějí podpořit i komunisté a Piráti. Vláda původně chtěla nouzový stav prodloužit o 30 dní, tedy do 11. května.

Na závěr čísla:
... a tady se musím nečekaně zastavit, protože najednou jsou ta čísla nějak posunutá, což mírně nechápu. Jsou jinak poskládána čísla zotavených a mrtvých o jednotky kusů, ale také číslo "pozitivních osob dle KHS" je jiné, občas i výrazněji, než se mi líbí. A tak na to koukám a znovu se dívám na začátek svého dnešního blogpostu....

Ale k věci 31.3 = 3308 pozitivních testů, 1.4. = 3589x , 2.4. 3858x, dnes večer prozatím 4091x pozitivních testů... To jsou čísla, která nebyla upravována...

(dodatečně přidávám věc, která se řeší od půlky února - minimálně od té doby s ohledem na koronavir vím)
Obyvatele Litvínova děsí cizinci, které si chemička pozvala na údržbu