Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 8. dubna 2020

Koronavirus - den 39.

A: Dneska jsem byl na testu COVID-19
B: A jsou těžké otázky? 
Tento můj fiktivní rozhovor s blondýnkou zní jako vtip, ale ukázal se být až přespříliš pravdivý. Dnes jsem totiž byl na svém testu proti koronaviru na parkovišti naší nemocnice, kde je odběrový stan. Funguje to skvěle, není potřeba vysedat z auta.

Hloupé bylo, že na odběrový stan nebylo pořádně vidět, takže jsem projel jak nenápadnou ceduli, tak i tmavě červeně nastříkanou čáru na asfaltu. Když jsem viděl, že je někdo na odběru, tak jsem to zadupl nějaké tři metry za tím autem.

Policistovi stojící opodál se to nelíbilo a prej si to mám odcouvat. Nyní si pusťte video Pat a Mat a sledujte manévry auta - https://youtu.be/oiLAXl7_Kvc - odcouvat na startovní čáru k oné ceduli s ohledem na provoz kolem mě, byl pocuc, blízko je totiž hlavní vjezd do nemocnice...

Poznámka pro ochránce přírody: Při mém couvání nebyl zraněn ani zabit žádný Sršáň

Cedule tam byla, na nenápadném stojánku ve formátu dodatkové tabulky co bývá pod silničními značkami, tudíž pro mě v ten okamžik neviditelná. A na silnici čára s nápisem COVID STOP.
Na značce nápis ve stylu: "STOP, testování COVID-19, poslouchejte pokyny policie"

Tím, že pod stanem stálo auto, jsem očekával že se otočí a pojede kolem mě, ale zmizlo záhadně kamsi v dál. Uvědomil jsem si to v okamžiku, kdy policista, vzdálený ode mě 20 metrů a od odběrového stanu 10 metrů, začal nenápadně, leč významně, pohupovat rukou...

Přátelé, byla to švanda.  Dvě holčiny si nasadili rukavice, a ta, co prohrála los, vzala desky s dnes objednanými odběry a šla ke mě. Dotaz byl jasnej: "Kdo jste". Odpověděl jsem po pravdě "Pelin Lakris"(*), holka si to zkontrolovala u sebe (byl jsem téměř na začátku seznamu), pak to křikla na druhou, která se začala hrabat v papírech. Mezitím u mě proběhla kontrola občanky, a údajů co jsem hlásil na Hygienu.

Komunita služby Steam :: :: Nobody expects the Spanish Inquisition.
Druhá holka mě nemohla najít. První šla té druhé pomoci a jak se ukázalo, špatně slyšela. Prý hledala "Pelin Paříž". Za trest šla ke mě, a nastal čas Španělské inkvize :-) (viz obrázek, kdo si najde správné video, pochopí hned)

Otázky byly těžké: Zvracel jste, Motolice, Teploty, Průjmy, Kašel, Rýma, Krev....

Na závěr jsem opravdu asi tisícinu vteřiny čekal, že holka vytáhne šablonku a potvrdí mi covid-19 nebo mi ho naopak nepotvrdí. Uznávala mi totiž pouze odpovědi ANO, NE.

No, netvářila se spokojeně, jak to tak u mě bývá, v případě že mám (spíše nemám, ale o tom níže) jakoukoliv nemoc, tak vždycky nějaké příznaky nemám.

Pak přišla znovu první slečna, a změřila mi teplotu. A tady právě nastal průšvih - nenaměřila mi nic. Prostě mi teplota padla až za hranici horečky. Poprvé po několika dnech. Po pravdě jsem přiznal, že mám v sobě Paralen, ale nevím, jestli to pomohlo. Pak jsem se měl opřít do sedadla, a po dlouhé době jsem strpěl výtěr z nosu a pak klasický výtěr z krku.

No a pak jsem už dostal tabulku, jak se mám chovat, pak jsem dostal vizitku na Krajskou hygienickou stanici, kam si mám zavolat, když mi odtamtud do dvou dnů nezavolají. Zahajuji proto odpočet :-)

Právě ta relativně rychle spadnutá horečka, mě přivádí zpět ke včerejšímu záznamu, kdy jsem vyjmenovával všechny možné choroby, co mě mohly být, a když k nim přidám únavu a stres...

Jinak rozdýchávám informaci pořadu Reportéři ČT, na kterou jsem přišel až dnes: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/220452801240014/

(*) Samozřejmě jsem udával své civilní jméno :-)

Dodatečně ještě čísla: 106 845 provedených testů, 5312 pozitivních testů, ale zřejmě jen 4966 pozitivních osob