... aneb "365" trochu jinak :-)
Pokud bych měl zhodnotit minulých 7 dnů, mohl bych je nazvat přídavnými jmény "nabíhací" neboť jsem si téměř neustále na něco nabíhal, povětšinou na tiskárnové problémy. Vidět to bylo nejvíce v úterý, kdy jsem musel jet řešit na pobočku "F" jedno své naběhnutí. Na dálku jsem totiž v předchozích dnech nastavil na dálku odinstalaci staré verze jednoho služebního programu a následně i nainstalování nové verze. Průšvih byl ten, že stará verze v odinstalátoru měla zabudované to, že si smaže něco po restartu, ale restart už na počítači nevybudila. A bohužel, nová verze co se instalovala automaticky o sekundu později si to něco znovu nahrála na stejné místo. Tím pádem první den program fungoval, ale druhý den po zapnutí počítačů to už nešlo, to co bylo zapsáno v registrech na smazání se smazalo... Takže jsem musel obejít všechny počítače ručně a dohrát chybějící klíče do registrů...
Ale nabíhal jsem si dál, protože jsem na této pobočce opravoval i barevnou tiskárnu (staré rachotivé HPčko, které šmouhovalo) a při té příležitosti mě kolegyně upozornily i na kopírku stojící o pár centimetrů vedle (taktéž stařičká analogová kopírka, která ale kopíruje okamžitě, ne jako nové digitální stroje, které si musí protřepat barvičky a zahřát se, když měly chvilenku prostoj). Barevná tiskárna funguje k plné spokojenosti i teď v pátek, ale kopírka opět stojí, má oprava ve stylu Pat&Mat nebyla trvanlivá, ale dalo se to čekat, ožvejkaná umělohmotná zubatá kolečka to prostě vzdala, zvlášť když nějaký trouba nechal koupit jiné náplně, jenž tonerovou nádobku nedržela na dvou místech, nýbrž na jedné, takže je čtenářovi tohoto blogu jasné co se stalo....
Tiskárnové problémy mě pronásledovaly i na dvou dalších pobočkách ve čtvrtek, ale přiznám se, že ranní problém na pobočce "B" jsem dodnes nepochopil. Jedna z kolegyň vytvářela pro své podřízené hromadné tisky, jenž podřízení přetřídí a část pošlou klientům. Vytiskla pro první kolegyni, pro druhou, ale pro třetí ji vyjel už jen jeden list a pak už nikomu nevyjelo nic. Když jsem přišel já, zjistil jsem, že došlo k jednomu ze dvou dějů.
a) kolegyně se sekla a udělala výjezd dalších podřízených netřízeně
b) někdo kolegyni sabotoval její práci, udělal tisk do souboru a ten pak smazal
Problém byl, že k naplnění bodu a) by na velké kopírce (taky stará "plečka", ale tu si úmyslně držím v provozu já, taky kvůli rychlosti) vyjížděly haldy papírů.... K bodu b) mohu dodat, že teoreticky existuje možnost, že si to zvorala sama kolegyně, ale tomu dávám stěží 5% naděj... Proč sabotáž? Vztahy mezi kolegyněmi v dané kanceláři nejsou poslední dva měsíce vůbec růžové :-( Každopádně záchrana byla velice snadná, našel jsem v programu záznam, že to skutečně někdo tisknul, takže jsem nechal tiskovou úlohu zopakovat... Každopádně se nikdo nepřiznal k ničemu.
Pobočka v L* měla podobný problém, v tiskové frontě mělo být nějakých 2000 listů, vyjelo stěží 200 a to ještě po každém cca 10 listu si tiskárna udělala kalibraci a následující papír vyjel zmuchlaný.Pokud vyjel... I zde jsem (opatrně) zopakoval tisk. Ledva jsem ho pustil, papír se zašmodrchal, já otevřel tiskárnu a vypadl na mě váleček posunující papír.Bylo to úžasné, protože váleček patřil do místa blízko zapékací pece této tiskárny (nejmodernější ze sady, se kterými sem se potýkal v těchto sedmi dnech, ale čerstvě dva měsíce po záruce).... Nasadil jsem ho tam za cenu situací zavánějících popáleninami. Pak se vždy vytisklo pár papírů, kouslo se to, já seřídil část dráhy podavače a jelo se dál. A znovu sek a znovu seřizování další části dráhy. Pak mi kolegyně podala další váleček, že prý ji vypadl už ráno (zabít je málo!!!)... Takže stop tisku, rozhození tiskárny a nové seskládání všeho. Díky tomu, že tiskárna vychladla a já vrátil i poslední chybějící váleček na správné místo, včetně správného vložení papíru (málokdo to ví, ale papír do laserových tiskáren a kopírek mívá jiné pnutí na každé straně papíru uzpůsobené tak, že při tisku na obě strany nedochází k velkému prohýbání papíru působením tepla v peci) mi umožnilo vyjet další tisícovku listů bez vážných problémů. Tedy až na to, že první papír po každé kalibraci tiskárny byl z jedné strany podivně šmouhovatý.
To už jsem ale tušil, že v této tiskárně odchází pec, zvlášť když to následně začalo blikat na displeji té tiskárny a dokonce mi přišel i email z této tiskárny a i webové rozhraní tiskárny zažlutilo součástku "Fuser" a prý "replace soon". Vlezl jsem na stránky českého zastoupení této nadnárodní firmy a zkusmo sběhl do elektronického obchodu, že si předběžně objednám náhradní díly. Ale ouha, v České republice nemám šanci, součástku nenabízí, našel jsem jí za 135 liber v jiné národní pobočce. České eshopy s tiskárnami ji mají s dodáním "2-4 týdny".....
Dopadlo to očekávatelně, posledních 200 listů jsem byl nucen pustit na jinou tiskárnu a tuto odstavit. Pro jistotu to začlo vyžadovat výměnu i další součástky, tu ale mám ve skladu, přeci jen se mění o něco častěji :-) jenže na hlavní pobočce.
Měnit-jí ale zatím nebudu, pokud mi firma nezaplatí nákup té součástky co nemám, tak budu tiskárnu dávat na likvidaci a tuto novou součástku bych mohl použít ještě někde jinde....
Žádné komentáře:
Okomentovat