Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 21. ledna 2011

Krátké shrnutí sedmi dnů (3.)

Tentokrát je toto shrnutí o odstavec delší, neboť mi ještě z minula chybí pátek. Ten pátek, kdy jsem celý den očekával zprávy, co se dělo s Terim. Nějak moc jich nepřišlo, kromě  několika dohadů vlastně žádné. Jak byly mé pracovní problémy nepodstatné ... až si nejsem dnes při psaní tohoto souhrnu jist, co to vlastně bylo

V sobotu se jelo do Prahy dojednat co s Terim, protože se všeobecně vědělo, že jej od jisté chvíle nevychovávali rodiče. Má doměnka se potvrdila, s otcem, který ještě žije, se viděl Teri 2x v životě a další jeho příbuzní nejsou nikomu známy. Dohodlo se proto, že se se na pohřeb složíme, pohřbívat ho na náklady města nechceme. On toho pro nás udělal poměrně dost, tak teď jsme na řadě my ....

Hodně se vzpomínalo a dost často některou část Teriho života znal jen jeden z nás. Škoda, že ti, co ho znali asi nejvíc v Praze nebyli, já znal vlastně jen tu část, kterou bych nazval "příprava na odchod do Prahy za lepší prací"... Každopádně asi začnu věřit na číslo třináct - po třinácti měsících je to další člověk, který zemřel tak jak zemřel ... Třinácka ale nakonec není dublována tím, že by to byl den úmrtí Teriho, to jen já se to dozvěděl později, tedy 13. ledna ...

Neděli jsem si díky počasí vyhradil na procházku a spojil s ní i první pokusy s mojí novou videokamerou v exteriérech. A začlo to nečekaně, vodou tekoucí po silnici


Hloupě jsem odstřihl původní zvuk u tohoto videa, místo u jiného, takže zurčení vody nebude. Další video z neděle ještě zveřejním.

Pondělí bylo pracovní, a jak se zdá, měl jsem se začít rozčilovat s produkty firmy Adobe - aneb rozinstalování  patchů se mi poprvé nezadařilo - pár počítačů z celkem jedné třetiny všech PC se pochroumaly, a ty funkční zase nešly ovládat. Takže jsem dělal předělávky. V blogu jsem v pondělí zveřejnil příspěvek se startup zvuky Windows a pak jsem si uvědomil, že máme i zvuky opačné, tedy z vypínání windows



Úterý bylo pokračováním pondělí, tentokrát do toho spadla druhá třetina počítačů. Je to bída - mám tři různé verze Adobe readeru a všechny jsou nanic

9.4.0 = pořvává na uživatele "chci nainstalovat update", ale v našich politikách to končí hláškou "nejde nainstalovat"
9.4.1 = s automaticky instalovaným updatem, který jsem si musel vyrobit pro naše Microsoftí udělátko se  na několika strojích zablokují funkce elektronického podpisu. Jako obvykle - na 4 strojích kde jsem dělal testy mi to fungovalo skvěle :-(
10.0.0 = obsluha nemá viditelná tlačítka na elektronický podpis, po dlouhém hledání jsem objevil jak je zviditelnit, ale je to **%&#!!@ !!!

Než abych se ve středu páral se třetí třetinou počítačů, nastavil jsem bod návratu k verzi 9.4.0 s tím, že za čas nějak vyblokuji tu aktualizační hlášku. (Ručně to umím, ale obíhat přes 150 počítačů?)

Středa, Adobe je třeba :-) Za pomoci strejdy Googla se mi na webu firmy Adobe podařilo vyšmoulat návod pro "Enterprise Administrátory" a v něm popis, kde pro Microsoftí vymyšlenosti na automatický update sehnat předpřipravené skriptíky a jak si pomocí nich seskládat instalaci pro konkrétní vymyšlenost, kterou používáme my. Typicky jsem hodinu bloumal nad tím, proč ten zpropadený návod nefunguje, abych zjistil, že nejenom Adobe má máslo na hlavě. V jeden okamžik jsem musel mít vše potřebné slité do jednoho adresáře a ten musel být na síti, jinak to hlásilo podivuhodné chyby.... V 18 hodin, kdy už mě uklizečka vyháněla z kanclu, jsem ale měl konečně funkční instalaci 9.4.1 rozhozenou na dvou prvních strojích...

Čtvrtkem ráno jsem si svojí starost o Adobe rozdělil na horší a lepší část, ale až v pátek dodělávám udělátka pro zbylé pobočky a to ještě tak tak, neboť pro mé vyvedení z časového plánu  na jedné z poboček padla stropní deska a udělala patřičný devastující účinek... Zajišťoval jsem funkční počítačovou síť na náhradním místě, protože se kdosi obával, že může spadnout ještě něco...

Ale ještě ve čtvrtek se stalo cosi co vyvrcholilo v pátek a co taky bouralo mé plány, ale na popsání situace se musím vrátit ještě o kousek dál. Někdy v září nám začal zlobit frankovací stroj (všichni ho znáte, každému z nás už určitě alespoň jednou přišla obálka s natištěnou známkou červené barvy) a já, když jsem viděl že se jedná o opakovanou chybu, řekl obsluze tohoto stroje, ať si nechá technikem  potvrdit do listin, že další opravy jsou neekonomické. Opravář (pokaždé jiný) přijel na stejný problém v říjnu a v listopadu. Respektive někdy přijížděli dva. První z firmy, která dělá levný servis na kdejaká naše zařízení, a pak přijížděl technik z firmy, která tyto stroje vyrábí, pochopitelně vždy přijel, řekl "dobrý den" a na faktuře už v té chvíli bylo 2000,- za cestu tam a zpět. Poslední technik tedy přijel v listopadu a nechal se umluvit a napsal onu větu. Tehdejší holka co se strojem pracovala si napsala žádanku na nový, zaběhla s tím za svojí nadřízenou, ta zaběhla dál....... a stopa se mi ztrácí až na ředitelské úrovni. Naprosto jasně musel tento problém z této úrovně spadnout níže na nějakého podřízeného, ale nikdo se zatím nepřiznal....
Každopádně na začátku týdne volal nějaký pán, že přijede ve čtvrtek na pobočku a vymění stroj kus za kus. Nynější pracovnici se strojem to nevadilo, protože věděla, že stroj není náš a nemáme ho v majetku, takže předpokládala, že prostě podepíše předávací protokol a bude to... (Tím pádem zjevně na ředitelské úrovni došlo před pár týdny k souhlasu, jinak by nám snad nikdo nevolal. Nebo ano?)
Jenže vyřešeno nebylo. Ve čtvrtek přijel chlap a začal nám vnucovat stroj, ale buď prodat, nebo pronajmout. Myslím, že všude je to stejné, poslední "uklizečka" nemůže bez příslušného oprávnění z fleku koupit řediteli dovolenou na Bahamách, či v našem případě stroj za stotisíce, takže se telefonovalo na všechny strany. Po zoufalém snažení sehnat někoho kompetentního řekla kolegyně tomu chlapovi, že ona není oprávněná cokoliv dělat kromě podepsání protokolu o provedené výměně bez potřeby něco mu platit. Chlap se beze slova sbalil a odešel. Stihl jsem ho vidět, ale nebyl mi důvěryhodný...
Bylo u toho pár holek a vznikla panika, co že to jako udělali a kdesi cosi, takže se volalo znovu. Vysvětlení na ředitelské úrovni jsem podával ale dneska já, který někdy v září vymyslel "trik" jak na výměnu starého stroje a od té doby to běželo mimo něj, já pak psal dotazovací email mimo naší firmu....Pak mám ale něco stíhat, s touto situací jsem dnes ráno strávil 90 minut. Zbytečně, odpověď nebyla ani v 15 hodin...

Ve čtvrtek odpoledne mě potěšil doktor, protože mi kontroloval krevní tlak a nemohl se na první pokus doměřit, neboť mi poklesl od posledního měření na 120/75. Vidět obě čísla takhle nízko i za měsíc, tak budu potěšen a možná budu moci ještě více snížit dávku léčiv na vysoký tlak ...