Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 25. března 2012

Co jsem to jenom (proboha) poslouchal (35.)

Google je dareba a když zjistil, že ve svém seriálu CSPP z historie Československa mi chybí to Slovensko, tak mi něco nabídl na Youtube :-)

Ano, takhle by to možná mohlo v budoucnosti fungovat, tentokrát tomu musela napomoci náhoda. Na mysl mi přišla písnička "Učitelka tance" a zkusil jsem si ji vyhledat na internetu, pochopitelně jsem musel hledat "učitelka tanca" a blik ! Hned jsem věděl, jakého dalšího zpěváka mám po sestře na pásku. Byl to Pavol Hammel a skupina Prúdy.

Začnu asi nejhranější písní Pavla a to Medulienka (1971)


update: klip k písničce medulienka

SRPŠ (1981)


A když už jsem zmínil Učitelku tance, tak se vložím originální klip, který k ní patří. Má svoji poezii asi je to tím, že jej režíroval PAN režisér Janko Roháč.

Učitelka tanca (1973,1974,1975 ??)


Proč jsem uvedl tři různé roky u poslední skladby? Protože se pár webů rozchází v datu vzniku skladby. Oficiální stránky www.pavolhammel.sk uvádějí rok 1973 spolu s titulkem z televize Muzika-cs, některé weby se soupisy tvorby Pavla říkají 1974 a na Youtube byl viděn i rok 1975...