Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 20. března 2012

Divoké sny (32.) - televizní

Mívám sny i s reálnými věcmi, třeba s televizemi

Už několikrát v posledním roce se mi zdají sny, při nichž se dívám na televizi a pak tuto televizi vypínám... Zdánlivě banální věc, ale v mých snech je v tom problém a tento problém se mi vleče s dětství. Ale to bývalo jiné.

Dříve se mi objevoval problém nemožnosti vypnutí - televize se vypla jen tehdy, pokud nebyl vysílán obraz - typicky skončily titulky, přišla zatmívačka a po malé chvilce další program. Jen v této chvilce, byl-li předtím zmáčnut vypínací knoflík, se televize vypla a já jí mohl opustit...

Další z možností, která se v mých snech objevila, byly televize, v nich běželo německé vysílání. V lepším případě mě to pouze “zkamenělo” a já se musel donekonečna dívat na seriál v tv. Respektive nemusel, protožte jsem se jen z té možnosti byl na prášky a budil se.

V tom horším případě byl obraz tak agresivní, že dotyčného, který vešel do místnosti, začalo vyzařování z obrazu rozežírat jako kyselina.

“Bonusem” u těch snů bylo to, že v té době můj otec velice rád opravoval lampové televize a u babičky na půdě jich měl pár odloženo a typicky tyto odložené televize mě pak v mých snech trápily asi nejvíce a sny se odbývaly právě u babičky. Vtipné bylo to, že v reálu v té konkrétní místnosti, kde mě pronásledovali televize nejvíce není žádná zásuvka, kam by šly televize připojit, jenže pokud v mých snech hrála televize český program a včas se nevypla, začala hrát program německý a klíďo píďo jste mohli televizi z té zásuvky vytáhnout, ale program běžel dál.

Později v mých snech přestal být obraz takto agresivní, ale když už došlo k přepnutí na německý program, bývalo to trvalé. Kdy došlo k přepnutí? Občas nenásilně - v jednom mém snu končí večerníček, znělka proběhne normálně, ale hlasatelka se už nezobrazí a rozpadá se obraz (od rušení, kdy do signálu českého vysílání se dostává německé)  a hlasatelka hrozně rychle odemele rozlučku s diváky, přesto nestihne pořádně říct úplně poslední slovo. Obraz se pak ustálí a je vidět nějaké lidi, jak jdou ze studia i jeden oblečený jako pan Tau. Jdou a jdou a jdou, na pozadí hraje znělka pana Tau z reálného dílu.....

Jindy se od hosta v našem domě při sledování programu najednou ozve poplašné zvolání, typicky do titulků - bacha bude německý program. Buď já nebo můj otec se snažíme přepnout rychle někam jinam a v průměru máme asi tak 20% naději, že to tak tak stihneme a že nově přepnutý program není taky německý...

Jindy jsme v pokoji s velkou televizí a ta je vypnuta, na nějaké nouzové pozici hraje televize mnohem menší. Třeba i proto, že při pokusu televize začít vysílat německý program máme čas televizi vytrhnout ze zásuvky a vyhodit z okna - obrazovkou napřed … Hádejte proč …

Jiný sen mám z výletu do Helsinek (snový výlet :-) ) Jsem nahoře na ochozu a mohu jít vpravo na hokej, nebo vlevo do bazénu. Volím bazén a vcházím z ochozu do přízemí. Nejdu si ale zaplavat a vcházím do podzemí. Tam je taková malá dílna, kde si zapnu televizi v německém formátu. Umožňuje mi vznášet se a poletovat v místnosti. Sen dopadne špatně, protože mě zvenčí vyhmátne nějaký němec a ztrestá moji opovážlivost proutkem...

Poslední verze snu z dnešnío rána je taková, že mám televizi položenou na posteli tak, že obraz směřuje ke stropu a já se dívám v leže (skoro tak jako se dívám v realu do notebooku, tak mi to připadá, jen kdyby nebyla ta televize černobílá a neběžel v ní film. Televizi vypínám a pak usilovně foukám na obrazovku, aby obraz vychladl a zmizel. Načasování a síla fuku je tentokrát dobrá ...



Občas docházelo k tomu, že se televize s přechodem programu proměnila v německou, respektive se jí protáhla obrazovka do německého formátu, což bylo přibližně obraz 1:3 - v reálu se vysílá v poměru stran 4:3 nebo nově 16:9