Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 8. května 2012

Jak se zachraňují písničky?

Jak se zachraňují písničky pro další generace? Tuhle otázku jsem si položil, když jsem našel na Youtube skladbičku "Černá hlína", v originále "Yellow River"

Tak zaprvé, odchyt v rádiu a její zaznamenání, jak se můžete přesvědčit ze začátku této ukázky

The Speakers - Černá hlína (Yellow River)


Druhý způsob je přehrání ze staré gramofonové desky, ukázka z té samé skladby

Speakers - Černá hlína
http://youtu.be/a3yk89i5v3g

Posledním způsobem je záznam z televize, jak ukazuje třetí ukázka.

Tremeloes: Yellow River


Zní to pokaždé trochu jinak, jak každé médium trošku zkresluje, že ? A proto jsem si do oblíbených vložil onu verzi z gramofonové desky, který mi přijde asi nej, připomíná mi to staré časy, ve kterých jsem (ještě) nežil. Ono zašumění má taky své kouzlo, jako je jiné skladby The Speakers - Hej Dívko

Velmi podrobné povídání o skupině je na stránkách Beatniku, kde jsem se dozvěděl, že i The Speakers potkalo počeštění na "Junior"

Dodatek: 
Když jsem hovořil s kamarády o písničce Yellow River, tak jsem byl odkázán na dvě další verze - prý nejpůvodnější anglickou a prý na první verzi z československa.

Yellow River ještě trošičku jinak - od skupiny Christie:


A ještě trochu jinak - po slovensky :-)