Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 16. května 2012

Co jsem to jenom (proboha) poslouchal? (39.)

Zpěvák Aleš Ulm zpíval naposledy v sedmdesátých letech, alespoň tak mi to přišlo a až v devadesátých letech se objevil v České televizi jako šéfdramaturg...

Můj dnešní výběr vám ukáže nejprve tzv. angažovanou píseň, tedy píseň, jenž byla vytvořena na zakázku a - obvykle - daný zpěvák při odmítnutí toto zpívat obvykle obdržel nějaký zákaz...

Aleš Ulm - Jezdíme metrem (1977)


Na jeho zpěvu se odráží i to že zpíval v muzikálech, jeho rozsah od barytonu po tenor byl "dost dobrý" ..

Aleš Ulm - Klaudie


Aleš Ulm uměl nádherně interpretovat písňové texty o čemž svědčí zřejmě jeho nejkrásnější píseň "Čaj šípkový".
originál klipu je zachován v tomto sestřihu písní z roku 1973: http://youtu.be/BsAan_lQ9-c?t=4m35s
Podle dobových kritiků měl Aleš Ulm mimořádně nadějně nastartovanou pěveckou kariéru, ale s přibývajícími léty začal čím dál více doplácet na absenci silného autorského zázemí, což jej na přelomu 70. a 80. let odsunulo do pěveckého ústraní, kde již zůstal.
Zdroj: www.fdb.cz

Jeho kariéra tak trvala od roku 1969 až zhruba do roku 1980, kdy se mi - jak jsem psal v úvodu - ztratil z očí...