Týden bez dračáku, je jako týden bez sladkého, i když tentokrát je dračák vynahrazen celodenním volnem o sváteční den... Ten jsem měl zpestřený tím, že jsem své neteři pomáhal v bytě, který opustili podnájemníci. Začínám chápat, jak se občas cítí hoteliéři, když rovnají pokoj po dlouhodobějších pronájmech. Neteřinka nalezla zcela špinavou sedačku a já nechápal, proč podnájemníci zpřeházeli dráty k televizi a k internetu...
Ve středu asi tak v půl šesté večer jsem utrpěl další deziluzi o svých kolezích - někdy kolem 12-té hodiny přišel pokyn vyplnit do excelovské tabulky emailovou adresu, kterou má později obsluhovat agent spisové služby. Zazvonil mi telefon a přišel dotaz, jakáže adresa má být vyplněna. Tou dobou jsem už objížděl pobočky, takže jsem odpověděl velmi stručně (správný email) a zavěsil. Pokud mohu odhadovat následující děj, tak tabulka vyplněna nebyla. Přímo z generálního ředitelství po 13-té hodině dle zákona "o padajícím hovně" šla zpráva a skončila přes tři lidi u mě v emailu. Což jsem zjistit nemohl, když jsem objížděl problémová PC. Po půl třetí hovor, můj bývalý šéf - nyní kolega s vyššími pravomocemi, že ta emailovka spěchá a že ji mám poslat SMSkou na mě neznámé číslo. Já v té době hledal SW chybu v jednom našem softwaru (či v horším případě ujistit kolegyni, že špatně program obsluhuje), s hrozbou chyby přinášející možnost žaloby o desítky tisíc Kč. Dost mě to štvalo takže jsem docela prskal do telefonu - tenhle kolega daný email před lety zařizoval a strčil na web, tak v čem je takový problém? Já mám důležitější problémy! Kolega něco zakoktal, zavěsil a za chvilku mi přišla SMS s tel. číslem.
Konečně po páté hodině byl klid, takže jsem napsal SMS, a jal si pročítat email - nějakých 60 položek jen za odpoledne. A pak narazil na onen email z GŘ. Měl se do excelovské tabulky vyplnit email a max. deset zodpovědných osob, kteří při výpadku systému měly emaily řešit ručně. Lidi jsou logicky ti samí, co to doteď dělají ručně, email máme na webovských stránkách a já ho kolegům v tomto dni několikrát řekl...
Kolegyně na oné pobočce, kde jsem ve středu končil a jenž tam naštěstí ještě byla, mě našla a udělala mi kafe na probrání, aby mě posléze vyhnala domů, abych nemusel nevěřícně zírat do počítače na již vyplněnou a následně odeslanou tabulku - stálo mě to 30sekund na nalezení exc.tabulky na helpdesku a 2 min. na její vyplnění a odeslání. A půlden nervování...
Tohle vykolejení bylo tak velké, že jsem kamarádku následně poprosil o zaslání trochy energie na dálku později v noci. Tahle "blbost" mi totiž sebrala snad všechnu sílu a energii, co jsem v sobě měl...
Bonus toho všeho byl ten, že v nadnárodním řetězci K*, kam jsem si posléze zajel pro housky asi tak 180 minut před zavíračkou, nenakoupil housky, rohlíky ani chleba, protože již bylo pečivo vyprodáno.
Může se mi pak někdo divit, že jsem se ve čtvrtek a v pátek svým kolegům raději vyhýbal a věnoval se objíždění poboček?
Zbytek týdne popíšu až v dalším shrnutí, neboť dění z konce týdne bude plynule pokračovat v novém týdnu.
Perlička na závěr: Hádejte, kdo odhalil problém s tel. ústřednami na pobočkách po celé republice? Kdo by hádal technika z firmy vyrábějící ústřednu nebo mého kolegu starající se o naší místní ústřednu, ten by se mýlil. Kdo by hádal mě, tak by se mýlil také, já v téhle historii hraju jen úlohu informatika, který přišel na pobočku, kam obvykle nechodí - za kolegu na dovolené a vyslechl si litanie na problém, kdy telefon už kolik měsíců ukládá nesmysle do seznamu volajících za předpokladu, že vám někdo volá v okamžiku, kdy nemůžete hovor přijmout. Nechal jsem si to odvyprávět, uživatelka dokonce věděla, kdy přesně tento problém nastane a dokázala jej přede mnou perfektně nasimulovat. Na mě už zbylo jen problém u technika od ústředen vyeskalovat a říct mu zjištěné věci řečí "technomancerů" :-) Problém nalezen, zdetekován, leč nevyřešen. Takže panstvo pozor - pokud máte vnitropodnikovou ústřednu, tak nikdy, opakuji nikdy nechtějte pobočku s telefonním číslem 420, zvlášť když máte klienty v čechách :-))
Žádné komentáře:
Okomentovat