Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 22. června 2012

Po stopách zpěváků (5.) - Helena Blehárová

Brno bylo docela velkou líhní zpěváků populární hudby, soudě podle zpěvaček, které jsem vybíral původně podle toho, zdali jsem je měl na pásku po sestře, nebo ne.

Helenu Blehárovou jsem vybral hlavně kvůli tomu, že byla jednou z prvních českých interpretek (ne-li dokonce první)  skladby Sugar Town

Helena Blehárová - Š š š
(Originál - Nancy Sinatra: Sugar Town)


Jak už jsem psal minule, pár skladeb některých zpěváků je zachráněno i díky archivům rozhlasu, následující skladba k nim patří.

Helena Blehárová - Hodina ''H''


Jiné se pak na poslední chviličku zachraňují z poškrabaných desek...

Helena Blehárová - Tím pro mne končí svět /The End Of the World/


Helena Blehárová nepatří mezi zapomenuté zpěváky, má svoje stránky na Česko-slovenské filmové databázi, Wikipedii a dalších serverech, kde se dá zjistit mnoho údajů z jejího života - třeba že její píseň Čtu si ráda v oné báji - se objevila ve filmu Dáma na kolejích