Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 27. října 2012

Pramínek vlasů třikrát jinak

Když měsíc rozlije světlo své po kraji 
a hvězdy řeknou, že čas je jít spát
pramínek vlasů jí ustřihnu potají, 
komu no přece té, kterou mám rád.
Pramínek vlasů jí ustřihnu potají já blázen pod polštář chci si ho dát
ačkoliv sny se mi zásadně nezdají věřím, že dnes v noci budou se zdát

O sny mě připraví teprve svítání zpěv ptáků v oblacích a modré nebe
od vlasů jichž jsem se dotýkal ve spaní, nový den nůžkama odstřihne tebe.

A na bílém polštáři do kroužku stočený zbude tu po tobě pramínek vlasů
já nebudu vstávat - dál chci ležet zasněný je totiž neděle a mám dost času

O sny mě připraví teprve svítání zpěv ptáků v oblacích a modré nebe
od vlasů jichž jsem se dotýkal ve spaní, nový den nůžkama odstřihne tebe...

Tahle písnička připisovaná Jiřímu Suchému a Jiřímu Šlitrovi, známé to dvojici má v sobě takovou malou záludnost - a to tu, že vyjímečně jak text, tak hudbu napsal Jiří Suchý. Obvykle jí zpívával Jiří Suchý, ale ...

Než však dojdu k verzi zpívanou Jiřím Šlitrem, pojďme se podívat na dvě verze od Jirky Suchého. Už jsem na to párkrát zde narazil, že existuje verze, která později byla nahrazena umírněnější verzí klipu.

Pramínek vlasů - původní


Pramínek vlasů - novější


Ať se stavím na hlavu jak chci, mě se více (hlavně obrazově) líbí verze první. Ovšem verze třetí, ano ta s Jiřím Šlitrem, je mezi tyto dvě nezařaditelná, ta má svojí kategorii sama pro sebe :-) Příjemnou zábavu při sledování a pokud znáte dobu před rokem 1989, hodně pozorně poslouchejte,co tam Šlitr s naprosto kamennou tváří pronáší.

Příjemnou zábavu!