Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 13. listopadu 2012

Prezidentské volby

Takto by mohla vypadat squadra azzura na české prezidentské volby:

Jiří Dienstbier
Karel Schwarzenberg
Přemysl Sobotka
Jana Bobošíková
Miloš Zeman
Jan Fischer
Táňa Fischerová
Zuzana Roithová
Vladimír Dlouhý
Tomio Okamura
Vladimír Franz

Zatím to vypadá jako v té hlášce na Facebooku: "Sejde se čech, rakušan, japonec, žid ....Ne, to není vtip, to jsou české prezidentské volby 2013"

Má to několikero problémů - první je ten, že ministerstvo vnitra procházející archy dle rádií tvrdilo, že v podpisových arších je každý druhý podpis podvrh, takže všichni ti kandidáti, co byli nuceni sbírat víc jak 50 000 podpisů mohou nyní zjistit, že jich ani tolik nemají a nemohou být zvoleni.

Druhý je ten, že jsem na facebooku spatřil typicky českou reakci ke každému z kandidátů, třebai jen jednoduchou větu, která tu více tu méně pravdivě ve zkratce popsala konkrétního kandidáta.

Zuzka Roithová. Člověk, který je vzdělaný, názorově konzistentní. Jeho činy jsou shodné s jeho rétorikou a je osobností, která společnost spíše sjednocuje než rozděluje.
jediný (pro mě na FB) nalezitelný kladný ohlas na kandidáta/kandidátku
(ale zase jsem se moc nesnažil, to musím přiznat)


Koho budu volit já? Zatím si nejsem zcela jist, byť mám u těchto jedenácti několik kousků, koho rozhodně ne...

Možná mi napoví Volební kalkulačka (respektive ona už mi napověděla :-), ale je to pro mě dost soukromá věc, takže to tu nezveřejním )